hoederecht zoon

kathyavl
Topic Starter

hoederecht zoon

#1 , 11 aug 2014 18:36

kan iemand mij helpen?
wij zijn een nieuw samengesteld gezin en mijn zoon verbleef in onderlinge toestemming week om week bij de mama en bij bij mij
in februari kregen we echter te horen dat de situatie bij mama erger en erger word
deze word agressief behandeld en psychisch mishandeld door haar nieuwe echtgenoot die cocaine en anabolica gebruikt
ook mijn zoon van 11 met autisme wordt uitgekafferd als achterlijk als hij iets niet kan maar om dit te compenseren mag hij wel op de brommer rijden tegen 70 km per uur
wij hebben verklaringen van zeer veel mensen waaronder enkele familieleden die deze situatie bevestigen
ook hebben we een verklaring van een psycholoog die de kleine enkele keren heeft gezien die verklaard dat hij zeer bang is van de stiefpapa maar wel mama wil blijven zien omdat hij zich verantwoordelijk voelt voor haar wat hem uiteraard charmeert
de mama speelt echter komedie op de rechtbank en beweert een gelukkig gezinnetje te zijn
de zoon is ook gehoord en deze wil graag week om week blijven
hij zou niet aan ons kunnen toegewezen worden omdat we op een appartement wonen met dan 6 kinderen
de rechter heeft dan ook een voorlopig vonnis dat hij is toegewezen aan mama omdat wij zouden liegen
nu ligt de mama door de psychische mishandeling al meer dan 3 maanden in de kliniek op een psychiatrische afdeling
nu hebben we een huis gekocht dat wel aan de normen voldoet maar is niet in antwerpen maar in limburg en dus zouden we helemaal niks meer kunnen beginnen
wij willen enkel een gelukkig kind en dat is hij nu niet hij voelt zich alleen gelaten en ongelukkig
kunnen wij op een of andere manier geen onderzoek eisen
wij willen hem zeker niet weghouden bij zijn mama maar de situatie is niet stabiel
moeten we echt wachten tot er iets heel ernstig gebeurt?
weet mij geen raad meer
binnen 3 weken is de definitieve uitspraak

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 aug 2014 20:15

Is er een vonnis wat het OMGANGSRECHT betreft?
Voorlopig vonnis door welke rechtbank?
Is het geweten dat moeder in de psychiatrie is opgenomen - haar vriend heeft (vermoedelijk)geen 'ouderschapsrecht. Gezien moeder niet 'bekwaam' is waarom is zoon dan niet bij u.
Is er een sociaal onderzoek geweest?
Bevoegde RB is rechtbank waar kind woont .... of u in Limburg woont doet er niet toe.
Als de rechter nu beslist zoon aan u toe te wijzen wordt Limburg de bevoegde RB.
Zijn er door politie geen PV's opgesteld - door de jeugdbrigade onderzoek ingesteld?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”