Vraag naar info

Evina
Topic Starter

Vraag naar info

#1 , 31 jul 2014 16:41

Ouders gescheiden, vader heeft italiaanse nationaliteit en woont in België. Vader wil zijn nieuwe paspoort laten maken om naar Italië en/of Afrika te gaan waar hij ook in de toekomst wil immigreren( nieuwe vriendin ). Moeder moet haar toesteming geven voor de nieuwe paspoort van de vader. Is de moeder verplicht of niet?
2de vraag:
ouders gescheiden, kinderen blijven bij de moeder en vader betaald de alimentatie. Het oudste kind normaal gezien op kot gaat na & jaar met een vriend ( ook student ) samen een studio huren. ( ze zijn 2 huurders zonder samewoningscontract ). na 2 jaar reclameert vader het geld van de kot aan moeder want dochter " woonde al alleen " maar is nog altijd student. Moet moeder dat geld terug betalen?

Bedankt voor jullie antwoorden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
alicem

#2 , 31 jul 2014 17:25

1. Indien de ouders gescheiden zijn, hoeft de moeder toch geen toestemming te geven voor een paspoort of kan ze hem niet tegenhouden om te verhuizen. Maar het kan natuurlijk wel gevolgen hebben voor enerzijds de bepaling van de onderhoudsgelden als de anderzijds het verhalen van die onderhoudsgelden indien de man naar Afrika vertrekt.
2. Dochter is ten laste, vriend van dochter is ten laste van zijn ouders. Dochter en haar vriend wonen kostendelend, dus kan maar de helft van de huur ingebracht worden als studiekosten. Die studiekosten moeten worden betaald door beide ouders, zoals bepaald in het vonnis of EOT (ik ga ervan uit dat dit er is).

SOTG

#3 , 13 aug 2014 19:17

zijn na 4j relatie uit elkaar en hebben samen 2 kinderen.
zij stond met haar kind bij mij tenlasten dus in totaal 1 volw.en 3kinderen.
kreeg daar door meer loon betaald.

nu we uit elkaar zijn word dat weer herleid en zal ik minder gaan verdienen.
we hebben een onderlinge overeenkomst voor de kinderen ( week - week, naar gelang het werk +- co-ouderschap)
het kindergeld word gestort op een gezamelijke rekening en daar worden de extra kosten mee betaald de rest is uit eigen zak bij te passen.

ze is niet in orde met haar dop, dus geen uitkering( leefde van mijn loon,had haar en de kids ten laste)
nu ze een lekker leventje leid met haar minnaar, nu vriend betaal ik helemaal de prijs want zei word nu fiscaal ondersteund door de kinderen tenlasten te hebben.
waarschijnlijk kan ik nu een som terug betalen omdat haar administratie nog altijd niet in orde is, maar ik haar wel maanden de kans heb gegeven om deze in orde te brengen..dus die som bleef nog extra doorlopen.

nu wil ik graag alles op papier hebben staan..
de regeling vd kinderen
het samen gebruik van het kindergeld
...
maar vrees om fouten te maken...
betaal nu al genoeg de prijs; mentaal als financieel
bij wie kan ik terecht zonder al te duren kosten? iemand raad?

Reclame

eylis

#4 , 13 aug 2014 20:04

SOTG geen post kapen van iemand anders. Het wordt dan heel ingewikkeld om te antwoorden, want op welke vraag van wie...Open zelf een eigen topic.

Terug naar “Echtscheiding”