vraag

Laura33
Topic Starter

vraag

#1 , 04 sep 2014 11:25

Betreft een procedure alimentatieherziening bij de vrederechter.
Ben ik verplicht om de stukken door te geven aan de advocaat tegenpartij? Wat als de situatie verandert ten opzicht van periode opstart procedure? (hoger inkomen of net lager) Ben ik verplicht om dit te melden aan de advocaat?
Het is nu aan de tegenpartij om de conclusies bij de griffie ner te leggen. Is de advocaat verplicht om deze conclusie ook naar mij door te sturen of moet ik de conclusies zelf bij de griffie gaan inkijken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 sep 2014 11:55

U moet de stukken die u aan de rechter wil overleggen tijdig (dus samen met uw conclusie) aan de tegenpartij overmaken.

De advocaat van de tegenpartij is verplicht om kopie van zijn conclusie aan u over te maken.

Als de toestand ondertussen veranderd is moet u dit in principe in uw conclusie vermelden en staven met stukken, die u aan de tegenpartij moet overmaken.

Laura33
Topic Starter

#3 , 04 sep 2014 12:04

Eerst is de tegenpartij aan de beurt met de conclusie. Ik heb mijn stukken overgemaakt aan de advocaat van tegenpartij. Ondertussen is mijn situatie veranderd. Geef ik de nieuwe stukken door voor de conclusie van tegenpartij of voeg ik de stukken bij mijn eigen conclusies?

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 sep 2014 13:44

U doet er best aan uw stukken zo spoedig mogelijk aan de advocaat van de tegenpartij over te maken.

Laura33
Topic Starter

#5 , 04 sep 2014 14:17

U doet er best aan uw stukken zo spoedig mogelijk aan de advocaat van de tegenpartij over te maken.

Ookal is dat in mijn nadeel?

Terug naar “Echtscheiding”