Bij onze scheiding hebben we ons huis voor 5 jaar in onverdeeldheid gelaten, tot de kinderen het huis uit zijn.
De onverdeeldheid loopt nog tot september 2017. Mijn ex bewoont het met de kinderen.
Een 14 dagen geleden was er een lek in het dak van het huis waar mijn ex-vrouw nog woont. Dit is ondertussen hersteld.
Nu heeft ze gebeld omdat ze het dak graag wil renoveren, volledig opnieuw met isolatie en nieuwe roofing. Ook wil ze de oude verwarmingsketel laten vervangen, het dak en de ketel zijn ondertussen al meer 25 jaar oud.
Ze vroeg me of ik nu al wil bijleggen ivm de kosten, ieder de helft. Maar toen ik vroeg of ze dan ook de subsidies en belastingaftrek van de renovaties wil delen, wil ze dat niet. Ze wil zelfs de facturen van de renovaties niet op beide namen laten zetten.
Op zich is de renovatie een meerwaarde bij de verkoop maar ik heb er mijn bedenkingen bij omdat ik nu de helft van de renovatiekosten wel wil betalen maar het profijt enkel bij haar ligt. Dit vind ik niet eerlijk. Het huis is toch nog van beiden.
In onze akte staat ook niets over renovatie, enkel over grote herstellingen. Ben ik dan wel verplicht om die renovatiekosten mee te betalen?