De domicilie van de kinderen bleef omwille van praktische reden toen bij mijn ex man staan. Nu als sinds een dikke 18 maand ontvangt mijn ex het kindergeld, hij heeft aangevraagd en dit kunnen bemachtigen doordat de domicilie van de kinderen bij hem stond.
Ik maakte hiervan geen grote tralala omdat ik wil dat de kinderen hiervan zo weinig mogelijk wrevel en last ondervinden dus storte hij mij de helft ervan door en betaalde de rekeningen van school en opvang.
Sedert een goed jaar zonder enig verhaal van men ex ontvang ik al maanden mijn helft van het kindergeld niet meer.
Eerst waren het smoesjes van het is gestort, het zal er wel opstaan.
Dan was het van oei ik ben het vergeten blablbla enz. Moest ik hem niet beter kennen, het is 1 van de redenen waardoor we elkaar zijn.
Ik heb hem reeds vele smsen, mails en aangetekende brieven verstuurd waarin mijn vraag om meer uitleg maar tot op heden niets van reactie gekregen.
Nu persoonlijk, het wringt wel bij me maar ik had belangrijkere dingen dan dit.
We zijn moeten recht krabbelen uit een heel moeilijke periode met een lastige scheiding en ik had er de fut niet
voor om dit allemaal weer op te rakelen.
Heden, sta ik sterker en stabieler in men schoenen en wil ik de stier in dit geval bij de hoorns vatten.
Men ex denkt dat ie maar zen gang kan gaan.
Onze laatste discussie via sms eindigde dat al het kindergeld op ging aan schoolkosten en opvangkosten.
Ik heb via internet kunnen berekenen dat hij nu ongeveer voor onze kindjes van 6 en 7 jaar binnenkort een 270 euro ontvangt. Dat lijke me dan toch wel heel dure kosten daar hij in schuldbemiddeling zit en sociaal tarief geniet voor opvang

Nu mijn vraag is, daar onze Eot niet meer klopt, hij heeft immers op eigen houtje de rollen omgedraaid, heb ik enig verhaal om een rechtzaak op te starten om mijn helft van het kindergeld op te eisen??
Alvast dank Griet