Alimentatie na studies

Teunisyoni
Topic Starter

Re: Alimentatie na studies

#31 , 19 okt 2014 14:25

Zo is het ongeveer ja, ik zou er al voor naar de rechtbank moeten gaan, wat me al tegensteekt. En daarbij wil ik daar geen ruzie over blijven maken. Als ik zijn geld niet waard ben, dan is hij mij niet waard :)
@Evcul; dit lijkt mij anders wel logisch; mijn moeder ontvangt die beurs toch omdat ZIJ weinig verdient, en niet omdat mijn vader weinig verdient. Hij kan mijn kosten wel betalen, mijn moeder niet en daarom krijgt zij die beurs, niet om hem daar een plezier mee te doen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#32 , 19 okt 2014 17:22

@Evcul; dit lijkt mij anders wel logisch; mijn moeder ontvangt die beurs toch omdat ZIJ weinig verdient, en niet omdat mijn vader weinig verdient. Hij kan mijn kosten wel betalen, mijn moeder niet en daarom krijgt zij die beurs, niet om hem daar een plezier mee te doen
Neen, dit is niet logisch. Voor uw studiebeurs wordt gekeken naar het inkomen van beide ouders, en ook moeten de kosten hier eerst mee betaald worden. Zijn er dan nog kosten verbonden aan uw studies, moeten uw ouders hiervan elks de helft betalen.

Teunisyoni
Topic Starter

#33 , 03 nov 2014 15:06

Eumh, aangezien ik bij mijn moeder leef en ten laste ben van haar, wordt er echt alleen maar gekeken naar het inkomen van mijn moeder hoor.
Ik heb nog nooit moeten doorgeven hoeveel mijn vader verdiend heeft.

Reclame

Turaki

#34 , 03 nov 2014 15:13

Maar dezelfde redenering blijft: voor de kosten van uw studies moet eerst de studiebeurs gebruikt worden, en dan pas kan men de helft van de rest terugvragen aan uw vader. In de praktijk is het vaak makkelijker om alle kosten door 2 te delen, en ook de studiebeurs.

Teunisyoni
Topic Starter

#35 , 08 nov 2014 14:44

Ja uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit ;)
Daar ga ik toch niet meer achter gaan ;)

Mijn vraag was over als ik afstudeerde, maar nog steeds niet veel wijzer... er blijven tegenstrijdige uitspraken zijn.
En ik heb geen zin om er geld in te steken als ik er niets ga uitkrijgen bij het gerecht.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#36 , 08 nov 2014 18:46

Turaki heeft dat al geantwoord op 13 september ... en ook in de opgegeven links van verschillende onder ons staat die info.

Terug naar “Echtscheiding”