deurwaarder

elsdb
Topic Starter

deurwaarder

#1 , 05 nov 2014 22:36

wie betaald de kosten van een deurwaarder ?
de deurwaarder is langs geweest .
na het bekijken van de papieren blijken dit rekeningen te zijn die ik moet betalen.
ok vind ik geen probleem om deze te betalen het is trouwens voor de kinderen.
was het niet dat de helft ervan mij nooit toegestuurd geweest zijn.ook niet per mail of dergelijke.
de andere helft is vorig jaar al door gemaild geweest naar mij en diezelfde week betaald .
opgestuurd naar verkeerd adres ?verloren gegaan ?
woon en ben al 6 jaar ingeschreven op huidig adres .
alles gebeurt per mail, al vanaf dag 1
dus mijn vraag
wie betaald de kosten van de deurwaarder ?
kan ik verantwoordelijk gesteld worden voor het feit dat hij geen rekeningen doorgeeft en ook nog zijn rekeningen niet bijhoud??
de helft van de rekeningen die hij meegaf per deurwaarder zijn betaald geweest, sommigen zelfs de dag van ontvangst waarbij ik dan ook nog eens het betalingsbewijs per mail naar hem stuurde.
als blijkt dat ik deze zou moeten betalen stelt men dan letterlijk? dat iedereen die een rekening voor een ander heeft de deurwaarder kan inschakelen voor betaling zonder eerst kennis te geven van een rekening of gedane kosten ?
vind het een rare manier van werken.
weet niet wat ik er mee moet.

mvg Els

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 05 nov 2014 22:45

Was er geen vonnis van de rechtebank waarbij u werd veroordeeld of verplicht tot iets te betalen?
Deurwaarder kan niets doen zonder dergelijke gerechtelijke uitspraak.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

elsdb
Topic Starter

#3 , 06 nov 2014 00:50

volgende staat in het vonnis:

zegt dat de verweerster, met ingang van heden, dient tussen te komen voor één derde (1/3)
van de buitengewone medische en tandheelkundige kosten en de buitengewone
schoolkosten, voor de kinderen, en dit na aftrek van de tussenkomst van enig sociaal
organisme of verzekering, en na voorlegging van de nodige facturen of stavingsstukken.

Reclame

elsdb
Topic Starter

#4 , 06 nov 2014 01:07

ik betwist ook geen enkele rekening.
vraag me gewoon af of ik de deurwaarder moet betalen als hij ervoor kiest om op die manier mij in kennis te stellen van de te betalen rekeningen.
zoals eerder gezegd voorheen niks ontvangen ,niet per mail ,post,fax,persoonlijke overhandiging,niks
de helft van de rekeningen die mij nu overhandigd zijn door de deurwaarder en als niet betaald worden aangegeven zijn trouwens betaald omdat ik de papieren vorig jaar per mail al ontving .

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 nov 2014 06:39

Normaal is de rekening van de deurwaarder voor u.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roharro

#6 , 06 nov 2014 12:29

Vonnis kan enkel door deurwaarder betekend worden aan de veroordeelde.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

elsdb
Topic Starter

#7 , 06 nov 2014 22:24

dus eigenlijk zegt men dan" heb je een rekening die nog betaald moet worden door de andere party doe geen moeite om deze op te sturen per mail,post of dergelijke meer. stuur er onmiddellijk de deurwaarder mee die moet tegenpartij toch betalen????
moet men de mensen dan nooit kennis en/of kans geven om te betalen ??
vooraleer men dergelijke maatregelen en kosten maakt

A heeft rekening van de kinderen

B moet wettelijk een deel daarvan betalen

A stuurt nooit rekening naar B

B weet niet dat rekening bestaat

A stuurt onmiddellijk deurwaarder naar B "aub hier een rekening en de uitleg ervan"
betaal deze én de deurwaarder.

ik weet nu wat ik met de komende rekeningen aan men ex moet doen
hij moet mij trouwens nog het driedubbele aan rekeningen van de dochter van dit jaar betalen.
stel ik moet hem 20 euro van jaar 2013 waarvoor hij deurwaarder stuurt
moet hij mij nog 60 euro van 2014 waarvan ik hem in kennis stelde per mail maar nog niet betaalde . er liggen er ondertussen weer te wachten.

voor mij is de logica ver te zoeken.

Terug naar “Echtscheiding”