feitelijk samenwonend - uit elkaar - en wat nu?

nunca
Topic Starter

feitelijk samenwonend - uit elkaar - en wat nu?

#1 , 18 nov 2014 01:19

hallo,

ik ben op zoek naar praktische informatie over mijn situatie.

Mijn ex en ik woonden feitelijk samen en hebben één kind van vier. Ik heb mijn kind erkend. We woonden samen in een huurwoning in België, we hebben beiden het huurcontract ondertekend.
Sinds twee weken heeft mijn ex zich uit laten schrijven bij de gemeente en is ze verhuisd naar een nabijgelegen dorp in Nederland.
Ze heeft ons kind meegenomen, met de afspraak dat het naar mij komt op mijn vrije dagen én dat ik ons kind elke ochtend naar school breng. Aan die afspraak houdt ze zich ook.

Ik heb altijd alle kosten betaald, waaronder de huur, kosten voor gas en elektriciteit, telecom, belastingen, verzekeringen, ziekenfondsbijdragen, 80 procent van de kosten voor voeding, alle extra's.

Mijn ex heeft nog steeds de sleutels van de huurwoning en haalt de woning langzaam maar zeker leeg terwijl ik aan het werk ben. Ze neemt ook zaken mee waarvan ik ontegensprekelijk kan aantonen dat ze van mij zijn.

Wat moet ik doen om juridisch in orde te zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wijtwee

#2 , 25 nov 2014 08:34

Als ze zich uitgeschreven heeft, woont ze daar niet meer. Waarom verander je het slot al niet?

duma

#3 , 25 nov 2014 10:18

Inderdaad heel snel het slot veranderen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 nov 2014 22:03

Tussen feitelijk samenwonenden is DIEFSTAL perfect mogelijk dus u kan zelfs aangifte doen.
Probleem wat met kind loont dit de moeite en feit in België en dader en goederen in Nederland....

Terug naar “Echtscheiding”