Tja, ga het hier zo eenvoudig mogelijk proberen beschrijven.
Mijn man en ik willen scheiden.
We hebben een eigen woning dat hij volledig zelf heeft gezet en dus voor hem niet alleen financiëel maar ook emotioneel veel waarde heeft.
De woning verkopen is dus iets wat we beiden absoluut niet willen.
We hebben 2 kinderen en we vinden het beide belangrijk dat ze in hun huis kunnen blijven, dichtbij de school en hun hobby's.
Financiëel is het voor mij en mijn man niet mogelijk om de ander uit te kopen.
Mijn man wil ook niet dat één van ons 700 euro gaat beginnen betalen aan een huurwoning. "is weggesmeten geld"
Nu komt mijn man met het voorstel om onze lening op hem te nemen. Hij zou dan nog 50.000 euro bijlenen en deze aan mij schenken.
Dan zou ik een lening moeten aangaan bij de bank en met het geleende geld + die 50000 euro van hem dan een kleine woning kopen. Hij zou zelf dan in die kleine woning gaan wonen. Komt er dus ergens op neer dat hij de lening zou afbetalen voor ons huis nu waar ik dan in zou blijven wonen maar wel van hem zou zijn en dat ik een lening afbetaal van een ander huis waar hij dan in zou gaan wonen maar dat dan wel mijn woning is. Probleem is natuurlijk dat we eerst moeten gescheiden zijn voor één van ons kan gaan aankloppen bij de bank.
Ik zou dan eerst de scheiding moeten tekenen. Momenteel is er totaal geen sprake van ruzie of vechtscheiding en willen we beiden het beste voor de kinderen. Maar wat als hij na de scheiding veranderd van gedacht??? Zou het op de één of andere manier toch mogelijk zijn om in de echtscheiding zelf hiervan al iets te laten opnemen? Mijn grootste schrik is dat ik dan een kleine woning koop en mijn man na de scheiding dan toch zegt dat ik moet vertrekken. Dan sta ik daar al sowieso met een uitbetaling die veel te laag is ( geschatte waarde woning = 560000euro), zonder huis met 2 kids en een huis dat ik eigenlijk niet wens omdat ik er met mijn kids niet kan wonen...
Kunnen er zo een gekke dingen opgenomen worden in een echtscheiding? Wil momenteel nog geen contact opnemen met advocaat omdat ik mijn man niet het gevoel wil geven dat ik hem onder druk begin te zetten.
Bedankt!!!!