EX vriendin brengt kind niet terug

jeanpaul
Topic Starter

EX vriendin brengt kind niet terug

#1 , 04 jan 2015 22:35

Mijn zoontje is 13 jaar,en totaal gebrainwashed volgens mij,
kerstvakantie is om,en kreeg ik via sms te lezen,dat ze mijn zoon niet terugbrengt,omdat hij niet wil

het vonnis is eind 2003 uitgekomen dat ik mijn zoon kreeg toegewezen
ze staat al 8000 euro achter met alimentatie

wat moet ik nu in godsnaam doen?
davo krijgt geen geld van haar omdat ze officieel op minimum leeft

maar dan wil ze me toch nog zoiets flikken...

13 jaar en puber zijn,en daarachter in een gezin met veel kinderen,en bij ons is het een pak rustiger
is dat een reden om mijn kind van me weg te houden ineens

wat moet ik doen,want weet me geen raad!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2015 22:55

naar politie gaan en aangifte doen dat ze kind niet terugbrengt of u het niet meekrijgt.
Een 13 jarige moet luisteren naar de ouders.
Maak haar duidelijk dat ze hiermee een zware fout begaat die strafrechtelijk vervolgbaar is.
Ik hoop dat u ook aangifte hebt gedaan bij politie voor het niet betalen van de alimentatie.
want dat is ook strafrechtelijk vervolgbaar.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 1339,d.d2s" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 44&t=51555" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki

#3 , 04 jan 2015 22:58

davo krijgt geen geld van haar omdat ze officieel op minimum leeft
U kan zelf via de rechtbank beslag laten leggen op haar inkomen en inboedel. Voor alimentatie bestaat er geen beschermd gedeelte van het loon (in tegenstelling tot "normaal" loonbeslag), maar dan moet u het wel zelf doen, DAVO zal u hier inderdaad niet mee helpen.

Reclame

jeanpaul
Topic Starter

#4 , 04 jan 2015 23:19

Beste,

het is nu zopas gebeurd vandaag om 19 uur
Ik ga morgen onmiddellijk bij davo mijne originele expeditie halen
en daarna klacht indienen bij de politie
ik heb een tabel laten opmaken bij davo,en kwam uit op een bedrag van rond de 8000 euro
hierbij zou al een 4000 euro verjaard zijn
ik weet dat ze werkt,40 uren,waarvan er 20 in het zwart... maar officieel pakken ze haar niks
zij neemt ineens recht in handen,en brainwashed mijn zoon zo hard opdat hij alles mag van haar
een kind van 13 tot 3u30 snachts oplaten,of een nachtje doordoen,
chillen met vrienden,misschien ook nog roken achter mijn rug?
7 jaar goede rapports afgegeven,en dit jaar is rampzalig
vorig jaar was zelfs de directeur tevreden en mocht hij naar 2 industriele wetenschappen gaan
dat doet hij dus nu,en zijn punten zijn zo hard achteruit gegaan
omdat hij wist dat als hij 13 jaar was mocht kiezen
idd bij ons is het wat strenger,maar ik wil ook dat de jongen iets bereikt,want ik zelf ben
fabrieksarbeider,en daar zit de toekomst niet.maar enfin ben aan het afwijken..

nu in het vonnis van 2003 staat dat hij
1 e week van woensdag 13 uur tot zondag 17 uur mag gaan naar haar
en 2 é week enkel woensdagnamiddag tot 17 uur

sinds de 3 de kleuterklas zijn ze hem alleen 1 weekend om de twee weken komen halen tot nu..en nu
willen ze hem helemaal niet meer geven

hoe kan hij morgen naar school gaan?
directie is al verwittigd...
de school is in onze gemeente,en zij woont een 50 km verder..

ik ben van principe,altijd maar 1 weekendje komen halen,en dit moet zo blijven!!!
alleen de vakanties zijn elk de helft
ben ik dan in fout??
hoe kan zij dat kind opeisen,en ervoor zorgen als ze zogezegd zelf geen geld heeft...

triestig!!!! :(((
ik ben er het hart van in

mvg

door hier te surfen kan ik klacht indienen wegens familieverlating? omdat ze niet betaald?
een correctionele veroordeling ook of ben ik mis?

Franciscus

#5 , 04 jan 2015 23:28

U gaat NU naar de politie het is zondag en zoon had dus om 17 uur bij u terug moeten zijn.
Politie kan nu nog naar haar bellen of zelfs politie van haar woonplaats ter plaatse laten gaan.
Die gaan zoon niet meenemen maar is wel een duidelijk signaal.

Zowel niet betalen alimentatie als niet terugbrengen vonnis is een wanbedrijf en zijn beiden correctioneel vervolgbaar.
Los van de strafrechtelijke vervolging moet u aan de hand van de PV politie een wijziging vonnis aanvragen en de betaling van de achterstallige alimentatie en net zoals Turaki schreef ..voor alimentatie is er voor de rechtbank geen beschermd gedeelde. DAVO zocht alleen dat alimentatie betaald word of beter tracht dat te doen.
PS als ze een R.B. heeft kan dat zelfs worden afgenomen als maatregel.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 1339,d.d2s" onclick="window.open(this.href);return false;

Kort op de bal spelen is steeds de beste wijze als andere partij iets niet wil doen dus niet willen praten ...ok
er is een vonnis en dat dient gerespecteerd te worden. Niet opvolgen vonnis is een strafbaar feit.
Het weerhouden van kinderen hun andere ouder te zien is evenzo strafbaar.
http://www.elfri.be/sancties-bij-niet-e ... gangsrecht" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.familie-recht.be/omgangsrecht/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jeugdrecht.be/?action=artike ... rtikel=202" onclick="window.open(this.href);return false;

jeanpaul
Topic Starter

#6 , 04 jan 2015 23:35

ik dank U vriendelijk voor de informatie , ik probeer hier in de loop van morgen nog iets te posten, dank u wel

maar weet ge wa ik erg vind?
ik heb heel mijn leven zitten te werken en een huisje kopen,wat zij nooit heeft gedaan
zij bekijkt het zo... mij kan je toch niets afnemen,dus , je doet maar
zoiets kreeg ik in een sms te lezen

Franciscus

#7 , 05 jan 2015 00:39

Alle sms en en mails goed bijhouden en in originele vorm aan politie laten lezen en bijvoegen bij de PV.

jeanpaul
Topic Starter

#8 , 05 jan 2015 10:29

Ondertussen naar politie geweest
Pv laten opmaken
naar school geweest,waar men zoon niet aanwezig is. (gisteren ook al contact opgenomen)
nu ga ik direct ook nog naar sociale politie bellen

ze gaan hem idd niet halen,
maar hoelang kunnen ze een kind achterhouden??
ik heb toch een vonnis? zij is strafbaar
maar politie kan niet veel doen????

familieverlating doen ze niet zeiden ze bij de politie
maar ze kunnen wel de alimentatie aanvechten.

giserke

#9 , 05 jan 2015 10:36

Als je klacht hebt neergelegd bij de politie zal het parket wel in gang schieten.
u laat dit best over aan uw advocaat.
En idd zeer goed alle communicatie met uw ex bijhouden. En bij iedere overtreding van het vonnis, een PV laten op maken bij de politie.

Spijtig genoeg merk ik toch wel een soort laksheid bij het openbaar ministerie, voor het afdwingen van de voogdij rechten, wanneer de vader de voogdij is toegewezen.
Precies of vrouwen hierbij een voetje voor hebben.

jeanpaul
Topic Starter

#10 , 05 jan 2015 11:30

idd dit bedoel ik dus. ik zit al jaren achter mijn geld te vragen, amper 70 euro per maand,al meer dan 8000 euro verder,tel dan maar eens hoeveel jaar
ik moet mij in alle bochten bewijzen
nu uiteindelijk sinds half jaar terug voorschotjes gekregen van davo,maar nu moest ik weer bewijzen dat ik nie veel verdien om dit te kunnen krijgen..
over die 8000 euro spreken ze niemeer,das al 4800 euro,want de rest is verjaard.....

ben eens benieuwd,als een man niet betaald aan zijn exvrouw....dan was dit veel anders uitgelopen

ik snap het hier in Belgie niet
ik ben in mijn recht,en ze geven mij men zoon niet terug
en hij is nu nie op school

moet dit dan weer geld kosten om een ander vonnis te krijgen? wat nadien ook aan hun laars gelapt kan worden....??

Vandebos

#11 , 05 jan 2015 14:23

Schoolverzuim bij attestatie schoolhoofd laten vastleggen. Aangezien de moeder de leerplicht voor minderjarigen verhindert is dit een extra bezwarend element in het dossier.

Franciscus

#12 , 05 jan 2015 14:45

Ook voor het niet betalen alimentatie had u reeds lag en elke maal aangifte moeten doen ...vanaf de tweede maand dat er niet betaald werd.
U kan maximaal 5 jaar teruggaan om te vorderen en dient dus regelmatig aangifte te doen...zo bouwt men een dossier op.

Als uw ex in de buurt woont ook eens contact opnemen met scholen in de buurt mogelijk laat ze hem daar inschrijven.

Verwittig ook uw gemeente- ga met uw vonnis naar daar en zegt dat uw kind NIET mag afgeschreven worden : ergens anders mag ingeschreven worden zonder uw toestemming
Indien ambtenaar weigert ... hij/zij maakt hiervan nota in het rijksregister zodat iedereen die toegang heeft (politie GDW enz) dat kan zien vraag het diensthoofd te spreken en toon het vonnis of laat een copie achter.
Ook gemeenten hebben zich aan de wet wat een vonnis is te houden.
Als ex in een andere gemeente woont zien ze daar ook dat er geen overschrijving adres mag gebeuren ...doe dat zo spoedig mogelijk.
Laat uw kwartierinspecteur ook eens bellen met zijn collega waar de ex woont ..tenslotte zal deze daar het onderzoek ter plaatse moeten doen.

Laat u ook registreren als slachtoffer (attest klachtneerlegging werd u vermoedelijk al overhandigd).
Zorg dat u een advocaat hebt die er werk van maakt en vb parket contacteert...
Zorg dat uw ex ofwel wordt gebeld door de politie van uw zone voor verhoor ofwel via uw zone door politie waar ze woont.

Het nagaan bij aangifte waar minderjarige zich bevind zou dus al bij uw aangifte moeten gedaan zijn.

jeanpaul
Topic Starter

#13 , 05 jan 2015 15:10

Dit ga ik zeker morgen doen,als het ging vandaag,maar
ik mag dan weer de pech hebben dat dit gemeentehuis maar open was tot 12u00 (morgen maak ik er zeker werk van,ben als eerste daar)

Heb namiddag voor de 2 de keer sociale politie aan de lijn gehad, wisten niet goed wat zeggen,tot ik me kwaad maakte aan
de telefoon,en zou de politie van hun regio langsgaan,maarja...is dat de oplossing?? ze kunnen hem nie zomaar meenemen hé
dus eigenlijk wat voor nut?

mevrouw heeft meer dan 40 schuldeisers,heb al zoveel geprobeerd ivm dat geld,dat ze op de rechtbank zelf zeiden
iemand die niets heeft kan je niets afnemen.
nooit iets daarmee bereikt.
maar nu gaat het mij echt niet om dat geld,

ik hoop dat hij snel terug bij ons mag zijn.

jeanpaul
Topic Starter

#14 , 05 jan 2015 16:47

Politie van de gemeente is daar aan de deur geweest,
en ze hebben me terug gebeld
ze is nie voor rede vatbaar zei ze

enkel mijn ouders mogen eens langsgaan uitdrukkelijk vandaag om eens te praten met hem.
maar is nie gegarandeerd dat ze hem terug mee krijgen.

zijn we dan een stap verder?

als er geen oplossing is gaat er morgen naar het parket gebeld worden.
Morgen denk ik dan ook dat er een advocaat aan te pas gaat komen.

leuk hé,en dan heb jij je vonnis al meer dan 10 jaar,en je bent er niets mee
zij bepaald nu ineens de wet,en staat zoveel geld achter

ik noem dit de omgekeerde wereld!

JPV
Juridisch actief: Ja

#15 , 05 jan 2015 19:52

Jean-Paul, met het vonnis ben je héél veel, ook al lost dit vandaag je problemen niet op.

Terug naar “Echtscheiding”