Raad gevraagd ivm omgangsregeling peuter - problemen vader

eefjecl
Topic Starter

Raad gevraagd ivm omgangsregeling peuter - problemen vader

#1 , 06 jan 2015 13:39

Dag allemaal

ik zou graag raad vragen ivm mijn huidige moeilijke situatie.
Ik ben 31 jaar, heb een goede job en een eigen huis van voor mijn huwelijk.
Ik ben nog steeds getrouwd met mijn vakantieliefde die sinds maart 2012 in België is. In oktober 2012 ontmoette hij een aantal vrienden en begon veelvuldig uit te gaan : elke vrijdag en zaterdagnacht van 20u tot 6u smorgens. Meestal beloofde hij een half uur later thuis te zijn en nam hij gewoon uren zijn gsm niet meer op.
Hij werd ook zeer agressief en spendeerde zijn volledige loon aan alcohol en kansspelen.
Hij begon tevens ook affaires met andere vrouwen.
In het weekend was hij lief maar elk weekend was een ramp en ik stond er helemaal alleen voor tijdens een hele moeilijke zwangerschap. Hij nam meerdere keren zijn koffers maar kwam steeds terug.
Op het einde van de zwangerschap gaf ik hem de keuze: veranderen of buiten. De situatie verbeterde even maar toen ons zoontje 10 dagen was zat meneer alweer elk weekend op café tot in de vroege uurtjes om dan de ganse dag dronken in bed te liggen. Ik diende zowel emotioneel als financieel volledig zelf voor ons zoontje te zorgen en hij speelde er eens mee als hij zin had. hij wou er nooit alleen mee blijven zelf naar de winkel moest ik ons zoontje meesleuren zodat hij weg kon met vrienden of naar tv kijken.
Zoontje in juli 2013 geboren en begin december zette ik hem aan de deur gezien ik wekelijks slaag kreeg en hij steeds dronken rondliep.
We maakten geen regeling op papier want hij had geen mogelijkheid om zoontje op te vangen gezien hij geen deftig onderkomen had, geen werk en geen financiële middelen.
Hij stopte vrijwillig met zijn interimjob om te gaan stempelen.
Hij was steeds welkom bij mij om zijn zoontje te zien maar hij kwam maar om de paar dagen eens een uurtje en in dat uurtje kwam hij ook eten en naar tv zien of op de pc babbelen met zijn familie. Vaak kwam hij overdag naar mijn huis (had nog de sleutel) om te eten of hier rond te hangen en dan deed hij al eens een klusje in ruil ging ik dan met hem naar de winkel of naar de dokter,..
tot hij bij een ruzie dreigde mijn huis af te branden, zoontje te ontvoeren...daags nadien kwam hij mij slaan en werd hij gearresteerd.er was een getuigen aanwezig in mijn huis.
Ik kreeg volledige voogdij bij verstek gezien hij zijn adres weigerde te verzetten en hij zijn oproepbrief niet kwam afhalen tot de dag ervoor in de nacht.
Hij ging in beroep want zonder voogdij voldeed hij niet aan de criteria om hier te blijven.
Ik startte eveneens de scheiding.

Ondertussen kwam ik te weten dat hij al meer dan een jaar een relatie had met een vrouw die in het criminele milieu zat en die de polite bestempelde als " een wekelijkse klant" en erbij zei: laat u kind daar nooit alleen bij achter...
Beiden werken niet, drinken, mevrouw heeft een kind per vriend en is 21 jaar ouder dan hem...
samen vroegen ze ons zoontje 1 week op 2...
Ik heb mij hier tegen verzet en in beroep kreeg hij de toelating ons zoontje te zien in een neutrale bezoekruimte.

De politie startte ondertussen, wegens een klacht van iemand, een onderzoek naar schijnhuwelijk.
Het onderzoek naar slagen en verwondingen loopt nog. De echtscheiding hebben we laten uitstellen tot er zekerheid is over schijnhuwelijk of niet.

hij komt nu reeds 3 keer opdagen in de neutrale ruimte en valt me de laatste dagen weer lastig : het is gedaan met zijn vlam en hij wil terug komen.
Dit is natuurlijk geen optie.
hij drinkt nog steeds dagelijks, woont in een pand dat gekend is voor huisjesmelkerij, heeft geen inkomen (werkloosheid zalwsl ook bijna gedaan zijn)

eind maart komt de zaak opnieuw voor en hij gaat opnieuw 1 week op 2 vragen...
ik weet dat mijn kind niet veilig is in deze situatie, de papa kan nog niet eens voor zichzelf zorgen en kon vroeger nog geen uur alleen bij ons zoontje blijven.
ik wou een deal maken voor 1 dag om de 2 weken en dit op te bouwen indien hij stabieler is maar hij weigert te onderhandelen ook al beseft hij dat hij niet voor ons zoontje kan zorgen;
hij heeft zelf geen geld voor een treinticket laat staan voor een kind te zorgen.

Wij gaan nu een sociaal onderzoek vragen maar wat kunnen jullie mij aanraden?
is er een kans dat hij 1 week op 2 gaat krijgen?
Meneer heeft ook geen vervoer en geen vrienden of familie in belgie dus hoe gaat hij ons kind naar de crèche doen of naar school of naar de dokter?

Ik wil duidelijk maken dat ik wil dat er contact is met zijn vader maar op een manier dat het mijn zoontje ten goede komt en niet dat hij 1 week op 2 op café moet doorbrengen met een zatte vader...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jan 2015 17:47

[quote="eefjecl"]

mijn vakantieliefde die sinds maart 2012 in België is. Welke nationaliteit - Europeese of buiten de EU ?
Hij werd ook zeer agressief en spendeerde zijn volledige loon aan alcohol en kansspelen.
Hij begon tevens ook affaires met andere vrouwen.

Op het einde van de zwangerschap gaf ik hem de keuze: veranderen of buiten.
Zoontje in juli 2013 geboren en begin december zette ik hem aan de deur gezien ik wekelijks slaag kreeg en hij steeds dronken rondliep.
Is hiervan aangifte gedaan bij de politie is IFG Intra Familiaal Geweld
We maakten geen regeling op papier want hij had geen mogelijkheid om zoontje op te vangen gezien hij geen deftig onderkomen had, geen werk en geen financiële middelen. Daar nu werk van maken en ook echtscheiding vragen
Hij stopte vrijwillig met zijn interimjob om te gaan stempelen.????

Hij was steeds welkom bij mij om zijn zoontje te zien maar hij kwam maar om de paar dagen eens een uurtje en in dat uurtje kwam hij ook eten en naar tv zien of op de pc babbelen met zijn familie. Vaak kwam hij overdag naar mijn huis (had nog de sleutel)Laten afschrijven en sleutel afnemen of slot veranderen

tot hij bij een ruzie dreigde mijn huis af te branden, zoontje te ontvoeren...daags nadien kwam hij mij slaan en werd hij gearresteerd.er was een getuigen aanwezig in mijn huis. Ok dat is dan toch al gebeurd --- neem zeker contact op met de dienst Slachtofferzorg en de verantwoordelijke IFG van uw lokale politie

Ik kreeg volledige voogdij bij verstek gezien hij zijn adres weigerde te verzetten en hij zijn oproepbrief niet kwam afhalen tot de dag ervoor in de nacht.
Hij ging in beroep want zonder voogdij voldeed hij niet aan de criteria om hier te blijven.
Ik startte eveneens de scheiding.

Ondertussen kwam ik te weten dat hij al meer dan een jaar een relatie had met een vrouw die in het criminele milieu zat en die de polite bestempelde als " een wekelijkse klant" en erbij zei: laat u kind daar nooit alleen bij achter...
Beiden werken niet, drinken, mevrouw heeft een kind per vriend en is 21 jaar ouder dan hem...
samen vroegen ze ons zoontje 1 week op 2...
Ik heb mij hier tegen verzet en in beroep kreeg hij de toelating ons zoontje te zien in een neutrale bezoekruimte. goede oplossing

De politie startte ondertussen, wegens een klacht van iemand, een onderzoek naar schijnhuwelijk.
Het onderzoek naar slagen en verwondingen loopt nog. De echtscheiding hebben we laten uitstellen tot er zekerheid is over schijnhuwelijk of niet.

hij komt nu reeds 3 keer opdagen in de neutrale ruimte en valt me de laatste dagen weer lastig : het is gedaan met zijn vlam en hij wil terug komen.
Dit is natuurlijk geen optie. aangifte van deze feiten doen en DIRECT 101 bellen als hij weer aan de deur staat
hij drinkt nog steeds dagelijks, woont in een pand dat gekend is voor huisjesmelkerij, heeft geen inkomen (werkloosheid zalwsl ook bijna gedaan zijn)

eind maart komt de zaak opnieuw voor en hij gaat opnieuw 1 week op 2 vragen...zorg dat u zoveel mogelijk PV van de politie hebt inzake alle mogelijke strafbare feiten door hem gedaan
ik weet dat mijn kind niet veilig is in deze situatie, de papa kan nog niet eens voor zichzelf zorgen en kon vroeger nog geen uur alleen bij ons zoontje blijven.
ik wou een deal maken voor 1 dag om de 2 weken en dit op te bouwen indien hij stabieler is maar hij weigert te onderhandelen ook al beseft hij dat hij niet voor ons zoontje kan zorgen;
hij heeft zelf geen geld voor een treinticket laat staan voor een kind te zorgen.

Wij gaan nu een sociaal onderzoek vragen maar wat kunnen jullie mij aanraden?zeker en vast laten doen n zeker gaan praten met die personen bij de politie maar ga ook langs de jeugdpolitie van uw lokale politie
is er een kans dat hij 1 week op 2 gaat krijgen? daar kunnen we moeilijk op antwoorden edoch hij dient wel een vast adres en inkomen te hebben
Meneer heeft ook geen vervoer en geen vrienden of familie in belgie dus hoe gaat hij ons kind naar de crèche doen of naar school of naar de dokter?

Ik wil duidelijk maken dat ik wil dat er contact is met zijn vader maar op een manier dat het mijn zoontje ten goede komt en niet dat hij 1 week op 2 op café moet doorbrengen met een zatte vader..Enkele vaststellingen van politie van feit dat hij nu dronken is en steeds op café zit kan geen kwaad .. .[/quote

Ik heb stuk voor stuk geantwoord ...op het item ...later bleek dat er al wat zaken aan het lopen waren. Ga ook met de dienst schijnhuwelijken van uw gemeente/politie praten ..laat u desnoods begeleiden door SLAchtofferZOrg

Deze link ook eens lezen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;

Hebt u al een advocaat?
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=75" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false;

j.demoor

#3 , 08 jan 2015 10:56

“Art.1253ter/4.§ 1. Wanneer spoedeisendheid wordt aangevoerd, doet de familierechtbank uitspraak in kort geding...§ 2. Worden geacht spoedeisend te zijn en kunnen worden ingeleid bij tegensprekelijk verzoekschrift, dagvaarding of gezamenlijk verzoekschrift, de zaken met betrekking tot :1° de afzonderlijke verblijfplaatsen.2° het ouderlijk gezag;3° de verblijfsregeling en het recht op persoonlijk contact met een minderjarig kind;4° de onderhoudsverplichtingen;...Art.1256.Op ieder ogenblik kunnen de partijen de rechter verzoeken hun overeenkomsten te homologeren over de voorlopige maatregelen met betrekking tot de persoon, het levensonderhoud en de goederen van de echtgenoten of van hun kinderen...Bij gebrek aan een overeenkomst...verwijst de rechter de zaak op verzoek van één van de partijen naar de eerste nuttige zitting in het kader van de zaken die worden geacht spoedeisend te zijn of van de zaken waarvoor de spoedeisendheid wordt aangevoerd in de zin van artikel 1253ter/4. Artikel 803 is van toepassing.”(Gerechtelijk Wetboek=Ger.W.).

‘...in beroep kreeg hij de toelating ons zoontje te zien in een neutrale bezoekruimte...De echtscheiding hebben we laten uitstellen tot er zekerheid is over schijnhuwelijk...’

Dit uitstellen belet u niet toepassing te maken van voornoemde art.1253ter/4 en 1256 Ger.W. teneinde de reeds getroffen voorlopige maatregelen aan te vullen of te wijzigen.

“Art.374.§1.Bij gebreke van overeenstemming over de organisatie van de huisvesting van het kind, over de belangrijke beslissingen betreffende zijn gezondheid, zijn opvoeding, zijn opleiding en zijn ontspanning en over de godsdienstige of levensbeschouwelijke keuzes of wanneer deze overeenstemming strijdig lijkt met het belang van het kind, kan de bevoegde familierechtbank de uitoefening van het ouderlijk gezag uitsluitend opdragen aan één van beide ouders...”(Burgerlijk Wetboek).
Uit wat u meedeelt blijken er mijns inziens wellicht thans voldoende argumenten om het ouderlijk gezag uitsluitend aan u op te dragen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”