is er een standaardformulier voor de kosten van de kinderen

arka-dius
Topic Starter

is er een standaardformulier voor de kosten van de kinderen

#1 , 11 jan 2015 11:54

Hallo,

al twee jaar is er niets als discussie omdat de rekeningen door mijn ex niet betaald worden of omdat hij ze allemaal standaard doorstuurt naar mij.
In het vonnis staat duidelijk dat alle kosten moeten opgelijst worden en gehalveerd moeten worden en dat beide ouders de helft moeten betalen.

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een niet te ingewikkeld formulier dat ik hiervoor kan gebruiken. Waarop dus de namen van de kinderen kunnen ingevuld worden en de kosten. Ook het totaal, enz....

Bestaat er zoiets? Waar kan ik het vinden? Gebruiken jullie dit? Werkt het?
Is het dan niet gemakkelijker om een rekening te openen en die gezamelijke kosten van daaruit te betalen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 12 jan 2015 10:23

Ik ben geen voorstander van een rekening, zeker niet als er al moeilijke communicatie is. Er moet maar eens iets van betaald worden waar een ouder niet mee akkoord is ...

Hoe doen wij het qua rekeningen:
Zodra een rekening binnenkomt, wordt hiervan een kopij aan de andere ouder bezorgd, met de vraag (in het heen-en-weer-boekje) om de helft hiervan bij te dragen. (In realiteit is het meer iets van: 'De schoolrekening van maart is binnengekomen, ze zit in het boekje". Bij ons is er dan ook weinig discussie, wat het gemakkelijker maakt.)

Ik heb de indruk dat er bij jullie wel wat meer rekeningen te betalen zijn van bij ons, als je er een formulier voor wil gebruiken.

Wat zou je graag doen met dat formulier?
Ik hou zulke dingen altijd bij in Excel. Daar kan je veel mee en kan je heel overzichtelijk houden.

arka-dius
Topic Starter

#3 , 21 jan 2015 17:56

Het probleem is dat er nu geen duidelijkheid is: de ene betaalt dit, de andere dat, de ene vraagt van dat de helft terug of vergeet het andere... Het is zo te onoverzichtelijk en het leidt tot misverstanden en wrevel. Het leek me beter om alles te centraliseren...

Reclame

VDG2

#4 , 21 jan 2015 18:08

Arka-Dius, als je uw mailadres doorgeeft in privébericht wil ik u gerust het excel-document doorsturen die ik gebruik.

Terug naar “Echtscheiding”