Mijn leven staat sinds oktober op zijn kop.
Ik kwam er achter dat mijn man vreemdgaat en dit al 9 maanden.
In oktober hebben we veel gepraat, ruzie gemaakt, geweend, maar we gingen opnieuw voor ons huwelijk vechten.
12 jaar en 2 kinderen geef je niet zo maar op… Dacht ik toch. We hebben 2 eigendommen en hebben een goed leven. Tenminste dat dacht ik toch.
Ondertussen is gebleken dat hij opnieuw bezig is. Ik leef de afgelopen 3 weken in een hel.
hij verdwijnt avonden en nachten en staat dan s morgens voor mijn deur. Wil me niet kwijt en het kan toch niet dat het voorbij is.
Ik heb hem gezegd dat ik wil scheiden, want hij blijft liegen en haar opzoeken. Hij smeekt me dan om dit niet te doen, om dan daarna weer naar haar te vertrekken en me alleen achter te laten als een hoopje ellende bij mijn kinderen.
Nu is mijn vraag, wanneer moet ik mijn kinderen aan hem meegeven? Hij zou er mee bij zijn moeder gaan slapen. Zij woont in een appartement met 2 slaapkamers, waarvan 1 piepklein. Ze wonen op een half uur bij ons vandaan in een filegevoelig gebied, maw s ochtend rij je er makkelijk een uur tot anderhalf uur op.
Mijn kindjes zijn 4 en 1.5jaar en hangen heel erg aan mij. Zelfs een boterham smeren willen ze niet dat hij doet. Ik heb het gevoel dat hij nu de kinderen gebruikt om mij emotioneel te kraken en dat ik het verder zou pikken.
Laat nu ook nog zijn dat zijn moeder de voorbije maanden afwist van zijn affaire en hem indekte door op de kinderen te letten, zodat hij zijn gangen kon gaan. Ze is zelf gescheiden en heeft geen goed woord over voor mijn man zijn vader. zij was nochtans aanleiding voor de scheiding. Ik ben dus ook bang dat ze dit bij mijn kinderen gaat doen.
Ik heb 2 heel moeilijke slapers, deels de oorzaak volgens hem van zijn vreemdgaan. Hij stond immers nooit op ’s nachts en ik was bijgevolg vaak doodmoe.
Zijn er voorwaarden waaraan voldaan moet worden? Hij mag de kinderen de hele dag meenemen, maar ik wil dat ze s avonds thuis in bed liggen. Tenminste zolang hij geen ‘degelijke’ oplossing heeft om ze te slapen te leggen.
Ik ben echt ten einde raad. Wat moet/mag ik?