ex heeft alles wat ik heb laten verdwijnen

vrijdag13
Topic Starter

ex heeft alles wat ik heb laten verdwijnen

#1 , 19 apr 2015 11:59

Hallo,

Ik ben sinds vorige week weg bij mijn ex.Nu heeft hij op 1 dag tijd alles wat ik bezit tot zelfs kleren toe laten verdwijnen.
ik ben de dag erna met de politie langs geweest en echt alles is weg,mijn volledige inboedel,was nog maar net naar hem verhuist.
alleen men poes zit er nog en de krijg ik ook niet terug.

hij had vorige week beloofd dat ik men poes al ging terug krijgen en de rest ook als ik een bewijs had dat men adres er niet meer staat.
dat heb ik dan gedaan.
en nog steeds niets gezien,nu heeft hij me onder dwang een papier laten schrijven dat ik al men bezittingen aan hem toe ken.
Hij had me al tegen mijn wil meegenomen naar hem thuis en een hele nacht opgesloten,en daarom moest ik dat papier schrijven zodat hij een zekerheid zou hebben dat ik terug kom.

wat kan ik nu doen? gisteren heb ik hem laten weten dat ik nooit meer zal terug komen.toen zei hij zorg er dan maar voor dat ik nooit geen last meer krijg met u.

Ik heb wel opgenomen telefoongesprekken waarin hij duidelijk vermeld alles opgeslagen te hebben in een soort van "box".

help me alsjeblief?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 19 apr 2015 12:04

Bent u al naar de politie geweest na de opsluiting?

vrijdag13
Topic Starter

#3 , 19 apr 2015 12:19

nee dat durf ik al helemaal niet.
want de politie deed meer met hem mee dan met mij.door hun dingen te zeggen die helemaal niet waar zijn en mijn verleden te gebruiken.

Reclame

LeenW

#4 , 19 apr 2015 12:22

Ja, dan kun je ook niet laten vaststellen dat je dat papier onder dwang hebt getekend en ben je dus alles kwijt. Ga dus maar naar de politie

vrijdag13
Topic Starter

#5 , 19 apr 2015 12:23

ik heb wel een voice recorde opname waar op staat dat ik dat moest tekenen kan ik daar dan ook niets mee doen of is dat niet rechtsgeldig?

LeenW

#6 , 19 apr 2015 12:26

Dat toont geen dwang aan.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#7 , 19 apr 2015 12:41

Naar de politie gaan en klacht indienen voor de vrijheidsberoving en de dwang. Een klacht toont op zich niets aan maar bon, men kijkt ook naar de omstandigheden (net toevallig wanneer u de woning verliet en de relatie beëindigt alles aan uw ex overmaken lijkt op zijn minst een vreemde samenloop waar wat vragen kunnen bij gesteld worden). De kat zou een chip moeten hebben en die is gelinkt aan uw identiteit, lijkt me alvast een begin van bewijs van eigendom. Dat telefoongesprek kan al dan niet aanvaard worden als bewijs in burgerlijke zaken, moeilijk er iets éénduidig over te zeggen, wordt beoordeeld door de rechtbank.

Pragmatisch en niet juridisch bekeken: als uw goederen geen duizenden euro's waard zijn, overweeg dan eens of het niet beter is eieren voor uw geld te kiezen en van de miserie af te zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

vrijdag13
Topic Starter

#8 , 19 apr 2015 12:50

ja de poes is idd gechipt maar ik kan er niet aan.of hij laat ze verdwijnen als ik daar om kom.
de goederen zijn mijn volledige inboedel zoals meubels wasm.droogkast ijskast tv slaapkamer en al men kledij en al de rest dat ik nog vergeet..
en das matriealistisch dat besef ik wel , en opnieuw beginnen is zeker en vast een optie die ik overweeg, maar men beestje zou ik graag terug hebben.

Terug naar “Echtscheiding”