Valse verklaring voor Pro-Deo Advocaat

Karolien1973
Topic Starter

Valse verklaring voor Pro-Deo Advocaat

#1 , 06 mei 2015 14:03

Beste,

Ik zit momenteel verwikkeld in een vechtscheiding en met drie verschillende procedures (onderhoudsgeld, wijziging omgangsregeling en onterechte registratie op zwarte lijst). Maar mijn ex heft nu bij zijn advocate een aanvraag gedaan voor een pro deo advocaat en daarin staat vermeld dat zijn nieuwe partner, waarmee hij reeds enkele jaren gehuwd is, bij hem ten laste staat en geen inkomen heeft.

Ik heb daarentegen bewijzen dat zij wel degelijk een vaste job heeft en dus zeker maandelijks een vast inkomen ontvangt!

Kan ik hiertegen iets doen?

Alvast bedankt!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 06 mei 2015 15:14

Even een kanttekening: ik begrijp niet goed wat het belang is van het feit dat je ex-partner zijn nieuwe echtgenote wel of niet een inkomen heeft. Inzake de gerechtelijke procedure voor het onderhoudsgeld speelt dat géén rol. Het inkomen van zijn partner is niet zijn inkomen. Ze mag zelfs weigeren dat daar vragen over gesteld worden: dit is privé en de nieuwe echtgenote is géén betrokken partij in de rechtszaak.
Dus of je nu bewijzen hebt of niet, het is informatie die je niet kan gebruiken.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 06 mei 2015 15:43

Inderdaad, dit doet nog minder ter zake dan de stand van de zon of de maan.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

k.b.

#4 , 06 mei 2015 15:54

Ts denkt vermoedelijk dat de ex geen recht heeft op juridische bijstand via de regeling van de "pro deo" ...

Maar in een ander topic lezen we dat deze ex in "schuldbemiddeling" is ... mogelijks vloeit de aanvraag tot "pro deo" hieruit voort ...

k.b.

Terug naar “Echtscheiding”