#2 , 26 mei 2015 08:59
Wat regelt hij niet voor school? U zegt dat de kinderen maar om de twee weken een weekend daar zijn, dus is het ook logisch dat u de regeling ivm school op u neemt. Of gaat het hier over huiswerk maken?
Qua opvang bepaalt hij zélf hoe en waar hij de kinderen opvangt. Ik begrijp dat dat frustrerend kan zijn als de kinderen hun vader al zo weinig zien, maar dit zijn strikt genomen echt uw zaken niet. Troost u met de gedachte dat de kinderen eens wat ouder zelf wel zullen beseffen dat papa niet zo aanwezig was. Of dat papa misschien nog wat wilde haren kwijt wil en binnenkort wel tot de jaren van verstand komt.
Ivm laattijdig in bed stoppen: dat is natuurlijk wel een probleem, maar inderdaad: wat doe je eraan? Ik vrees dat als je hier de papa op gaat aanvallen, hij misschien net omgekeerd gaat reageren. Langs de andere kant is het voor kinderen van die leeftijd natuurlijk wel héél belangrijk om voldoende slaap te hebben. En ik weet uit ervaring hoe vervelend het is om zondagavond oververmoeide kinderen te krijgen. Opties:
- rustig babbelen met de papa zonder verwijten
- wachten tot de papa zelf tot het besef komt
- sociaal onderzoek aanvragen.