Ik heb een sociaal onderzoek gehad omtrent de regeling voor mijn dochtertje (5 jaar) en het verslag is reeds ingediend. Daarvoor zal ik binnenkort naar de rechtbank moeten. Ergens wel helemaal 'in mijn voordeel', er staan weinig negatieve dingen in over mij, des te meer over ex (controlegedrag, kan niet alleen opvoeden zonder hulp van anderen, niet altijd even eerlijk...). Nu zijn er andere dingen aan het licht gekomen die ex doet die opvoedkundig niet kunnen. Ik kan / wil hier niet echt dieper op ingaan, om geen valse beschuldigingen te uiten (dat wil ik zeker niet, anders was ik al verder gegaan), maar ik kan wel zeggen dat het grensoverschrijdend gedrag is en zeker geen goede opvoeding naar dochtertje toe. Laat ons zeggen dat ze verkeerde signalen krijgt, en dingen normaal vindt die niet door de beugel kunnen.
Nu zou ik dit graag willen aangeven in de rechtbank, maar Iemand zei me dat ik dat nu niet meer kon, omdat het sociaal onderzoek reeds gebeurd was en er in principe geen 'nieuwe punten' kunnen aangebracht worden. Klopt dit?
Ik zou heel graag willen aangeven dat ex opvoedkundig echt niet goed bezig is, en dat er dringend een gesprek via ouderschapsbemiddeling moet komen, zodat deze dingen kunnen besproken worden. Het is echt totaal niet zo dat ik hiermee wil 'winnen' of het resultaat naar mij toe wil trekken. Wat ik echter wel graag wil, is dat de rechter weet waarover ik het heb. Kan dit nog? En hoe doe ik dat dan het beste?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.