#15 , 07 jul 2015 11:35
Dit is uiteindelijk opgelost. Een tijd geleden al. Wellicht kunnen mensen in een vergelijkbare situatie hier hun voordeel mee doen.
- Politie heb je in dit geval niets aan. Op dat moment vervelend, maar ik begrijp wel dat ze daar niet aan kunnen beginnen. Dan zijn ze de hele dag bezig met huiselijke discussies en ruzies. Ze komen pas in actie als er strafbare feiten zijn gepleegd. Zo ver wilde ik het niet laten komen.
- Uiteindelijk kwam ik in een situatie dat het voor mij steeds lastiger werd om mezelf niet fysiek te verdedigen. Mevrouw ging niet weg, maar vroeg of laat zou er wel een moment komen dat ik mezelf met al die terreur niet meer zou hebben kunnen beheersen. Onder aan de streep is dat vooral voor mij vervelend, omdat dat een verblijf in de gevangenis op had kunnen leveren.
- Ik heb er - toen de emmer stevig aan het overlopen was - voor gekozen om zelf weg te gaan. Ik heb een kameraad met een camion gebeld en alle kostbare en dierbare dingen in te laden. De TV's, bankstel, de hond, borden, kleren, kast, etc. Kort gezegd: ik heb haar daar zo ongeveer achter gelaten met wat een deurwaarder haar ook zou achter laten: een stoel om op te zitten, een tafel om aan te eten, een vork om mee te eten, een lepel om mee te eten, een bord om het eten op te doen, een magnetron om eten te maken, een bed om in te slapen en uiteraard haar persoonlijke bezittingen zoals kleding en sieraden.
- De telefoon heb ik meegenomen, evenals de modem. Gas heb ik afgesloten. Elektriciteit en water heb ik gelaten voor wat het is.
- De buren gevraagd om me te contacteren bij overlast / rare zaken.
Al vrij snel was mevrouw dit meer dan beu. Mevrouw werkte zelf niet en de pret was dus zo over. Na een week of 2 a 3 zijn we erop uitgekomen dat ze tijdelijk naar haar thuisland zou gaan om af te koelen. Direct het ticket gekocht en haar de volgende dag op het vliegtuig gezet. Daarna de datum van het retourticket flink naar voren gehaald. Uiteraard zonder dit mede te delen aan haar. Telefoonnummer veranderd, evenals mijn e-mailadres. Ik heb er geen last meer van gehad.
Echtscheiding daarna vrij vlot door kunnen zetten, waarna de verlossende uitspraak kwam en de laatste formaliteiten afgehandeld konden worden.