onderhoud onroerende goederen voor de vereffening-verdeling

onverdeeldheid
Topic Starter

onderhoud onroerende goederen voor de vereffening-verdeling

#1 , 02 aug 2015 11:00

HELP !!!
In juli 2004 uit het huis gezet omdat mijn ex daar zijn praktijk had/heeft en wij toen geen kinderen meer ten laste hadden.
Hij werd door de Rechtbank aangeduid voor het beheer van de gezamelijke appartementen (een blokje van 6 en ook 3 in een blok van 5 met dus nog 2 aanwezige eigenaars) én de echtelijke woonst. Wij zitten 'al' zo ver, dat de notarissen een Staat van vereffening-verdeling opstelden. Nu krijg ik -via mijn raadsheer- het niet-akkoord toegezonden van mijn ex, en dit op geen énkel punt!
Gevolg : weeral opboksen met tegenargumenten en de notarissen in het gelijk stellen. Daarna opnieuw naar de Rechtbank en vervolgens opnieuw naar de notarissen... altijd wachten en enorm uitputtend!
De beheerrekeningen die hij me ieder jaar via mijn advocaat bezorgt, en die ik telkens protesteer, zijn overdonderend. Zijn beheer is een droom voor hém en een nachtmerrie voor mij : ik liet hem indertijd betrappen met een groen blaadje, waarmee hij vorig jaar huwde. Beiden renoveren de villa volledig naar hun zin met luxezaken (whirlpool, stoomdouche, sauna...), met zaken die zogezegd 'versleten' waren (wc's, zinken daklijst vervangen door koperen, bilzen vervangen door Zweedse natuursteen, nieuw terras...). Hij zegt dat de woning dateert van 1985 en dat alles aan vervanging toe was/is!
Ook voor de appartementen laat hij zich gaan : nieuwe dakbedekking, nieuwe oprit, nieuwe poorten, nieuwe vynyl, nieuwe keukens...
Lang nadat alle werken al achter de rug zijn, schuift hij de facuren doodleuk naar mij door en zie ik wat er allemaal gebeurd is, zonder mij, als mede-eigenaar, op voorhand te verwittigen. Nooit zitten er offertes van verschillende aannemers tussen, hetwelk toch ook verplicht is?
Hij beweert te handelen zoals 'een goede huisvader' en ik zou dus bij de vereffening-verdeling moeten tussenkomen in al die facturen, kastickets, portkosten, zijn belastingen, zijn voorafbetalingen.... Dikwijls passeert hij 'dubbel' aan de kassa : aftrok via BVBA, aftrok via huurders en/of eigenaars en ook via mij... Mijn vraag voor de Rechtbank om een expert-boekhouder aan te duiden, die alles zou controleren, werd afgewezen.
Hoe langer dit alles blijft duren, hoe hoger de stapel wordt en hoe meer hoofdpijn ik er van krijg vanwege het gevoel onmachtig te zijn tegen iemand die altijd al een 'winner' wou zijn in het leven, zéker op financieel gebied én 'de weg kent'. De facturen lopen inmiddels al op vér boven de 500.000 euro! Daar ik indertijd door hem verplicht werd om mijn werk op te geven en hem te helpen in de zaak (tja, naief : niet ingeschreven!) kan ik zo'n bedragen niet aan.
Ook onze kinderen heeft hij financieel erg benadeeld. Zij dienden een advocaat te raadplegen en hebben geen contact meer met hun vader. Mijn advocaat is er blijkbaar gerust in, maar ik en de kinderen weten waartoe mijn ex in staat is. Ondertussen zijn mijn vrienden al aan het uitkijken 'voor hun oude dag' en weet ik nog bijlange niet waar ik financieel voor sta!

:?:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 04 aug 2015 10:32

Zie art.1984 e.v. Burgerlijk Wetboek inzake lastgeving.

‘Hij werd door de Rechtbank aangeduid voor het beheer van de gezamelijke appartementen...én de echtelijke woonst‘
Onderzoek de volledige tekst van die ‘gerechtelijke aanduiding’

“Hij beweert te handelen zoals 'een goede huisvader' “ houdt niet in dat de beheerder zonder uw akkoord ,op gemene kosten , onbeperkt uitgaven kan doen voor wat jullie in onverdeeldheid bezitten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

onverdeeldheid
Topic Starter

#3 , 04 aug 2015 20:56

Dank u. Ik ga onmiddellijk de 'lastgeving' opzoeken in het BW 1984.
Mijn dossier wordt morgen al afgegeven aan mijn raadsman met mijn opmerkingen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”