moeten toch verschijnen voor rechtbank voor EOT: waarom?

myenma
Topic Starter

moeten toch verschijnen voor rechtbank voor EOT: waarom?

#1 , 17 aug 2015 19:59

hallo,

we leven al bijna 10 maanden apart en hebben samen een EOT opgesteld bij 1 advocaat, en met notaris.
volgens de notaris moesten we niet meer voor rechtbank verschijnen en kon alles schriftelijk.

Maar nu moeten we (morgen!) toch verschijnen, voor de eerste en enige keer staat er.

Iemand enig idee waarom dit zou zijn?
kan dit betekenen dat de EOT niet goedgekeurd zou kunnen worden??
ik heb ineens stress ...

we hebben wel een niet zo gebruikelijke EOT waarbij de kinderen 100% bij mij, de mama, verblijven en papa ze 1 weekend in de maand komt bezoeken.
De reden doet er hier niet toe. Maar dit is wel door ons beiden zo beslist en goedgekeurd ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 17 aug 2015 20:56

jullie moeten de scheidingspapieren van de rechtbank uiteraard tekenen.....

myenma
Topic Starter

#3 , 17 aug 2015 20:58

maar volgens de notaris moet je tegenwoordig voor een EOT niet meer verschijnen.
Hij begreep ook niet waarom wij nu wel moesten verschijnen. vandaar mijn vraag

Reclame

eylis

#4 , 17 aug 2015 21:02

vind het zelf vreemde info van een notaris. Voor zover ik weet verschijn je bij een gewone EOT nog 2 maal om te bevestigen dat je wenst te scheiden. Bij een EOT waar de echtgenoten reeds een bepaalde tijd apart gedomicilieerd zijn, is de procedure iets korter. En blijft er slechts nog 1 verschijning over (om definitief te tekenen)

myenma
Topic Starter

#5 , 17 aug 2015 21:12

nee, hoor, volgens nieuwe wet moet je niet meer verschijnen als je langer dan 6 maanden al apart leeft

Terug naar “Echtscheiding”