Kindergeld na eerder vonnis

LHO
Topic Starter

Kindergeld na eerder vonnis

#1 , 13 okt 2015 18:34

Ikzelf ben sedert 2009 gescheiden en heb samen met mijn ex twee kinderen in co-ouderschap. Eén van de kinderen staat ingeschreven bij haar, de andere bij mij. Destijds werd in het vonnis bepaald ( met mijn toestemming) dat het kindergeld voor beide kinderen aan haar werd toegewezen.
Gelet op het feit dat haar huidige gezinssituatie is veranderd ( nieuwe vriend, nieuwe aankoop woning) heb ik haar gevraagd om het kindergeld van mijn oudste zoon te laten uitbetalen aan mij daar hij bij mij ingeschreven staat en reeds naar de middelbare school gaat.
Nu kan dit zonder een nieuw vonnis of dien ik mij hiervoor tot de familierechtbank te wenden ? Ik vrees dat zij hierover niet zomaar haar akkoord gaat geven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 15 okt 2015 10:37

Het vonnis zal moeten worden aangepast.

LHO
Topic Starter

#3 , 15 okt 2015 13:57

Dien ik mij hiervoor te wenden tot de familierechtbank en zo ja hoe ik maak ik daar de procedure aanhangig ? Kan ik dit zelf doen of dien ik dit te laten doen door mijn raadsman ?

Reclame

duma

#4 , 15 okt 2015 14:06

Je kan dat zelf, maar voor de familierechtbank is een advocaat steeds aan te raden. Zeker als je denkt dat de tegenpartij er een zal nemen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 okt 2015 14:16

Tracht eerst via vraag - schriftelijk mail is wettelijk toegelaten.
In principe is persoon die voor kind zorgt ook de rechthebbende van kindergeld ( domicilieadres) als bewijs.
Indien ze niet akkoord gaat op de mail kan u bemiddeling voorstellen.
Indien akkoord op papier en door beiden getekend dit laten bekrachtigen door familierechtbank vermoedelijk afdeling jeugd RB.
Indien geen akkoord en afwijzing bemiddeling zal het via procedure ten gronde familierechtbank zijn ook vermoedelijk JRB.

Ik zie niet direct de noodzaak van een advocaat
u hebt een uitgebouwde tijdslijn met alle elementen en feiten en een normale vraag.
Hangt er vanaf hoe de zaken tot hiertoe verlopen zijn.

duma

#6 , 15 okt 2015 15:32

Ik volg Fransiscus; mijn antwoord ging er al vanuit dat het onderling niet zou lukken en de tegenpartij echt lastig zou doen.

Terug naar “Echtscheiding”