Verhuis naar buitenland en co-ouderschap

Morren
Topic Starter

Verhuis naar buitenland en co-ouderschap

#1 , 14 nov 2015 16:18

Mijn man en ik hebben samen twee kindjes. Wegens ernstige gezondheidsredenen stop ik mijn zelfstandige activiteit volgende maand. Mijn man zal dus even financieel voor ons gezin alleen instaan. Hij heeft een kind reeds met zijn ex vriendin, waarvoor hij alimentatie betaalt. Dit kind is 1 week bij ons en 1 week bij de mama, ze is gedomicilieerd bij de mama en krijgt dus ook het kindergeld en belastingvoordeel. Vorige week heeft zijn werkgever hem laten weten dat zijn job in België verdwijnt en hij naar Frankrijk moet verhuizen om zijn job te houden. Aangezien hij de enige kostwinner is en ook alimentatie moet betalen, zitten we voor het ogenblik niet in de luxe om dit af te wijzen. Hij besprak dit onderwerp met zijn ex. Zij ziet het niet zitten om haar dochter langer dan een week te houden, ze kan dat niet aan. Uiteraard stelden we hierbij voor om haar elke schoolvakantie op te vangen in het buitenland en tevens zullen wij vrij frequent terug naar België komen, aangezien wij een sterke familieband hebben met onze andere familieleden, waarbij we haar steeds willen opvangen. Haar meenemen en genoeg ouderlijk bezoek voorzien, vindt ze ook maar niets. Wat kunnen we nu doen? Kunnen we ervoor gaan haar mee te nemen of maakt dat geen kans? Wat zijn onze mogelijkheden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Contacteer: Website

#2 , 14 nov 2015 17:04

Ik stel voor, vermits geen van de oplossingen die papa bedenkt in orde zijn voor mama, dat ze beiden samen naar een Familiaal bemiddelaar stappen om samen een oplossing te zoeken. De bemiddelaar zal zelf geen oplossing zoeken maar de beide ouders een bredere kijk laten nemen op de situatie waardoor ze samen tot een oplossing kunnen komen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”