ex-partner verhuist naar buitenland

David1985
Topic Starter

ex-partner verhuist naar buitenland

#1 , 17 jan 2016 20:45

Beste,

ik vroeg me af wat er in onderstaand geval met de alimentatie zal gebeuren.

Stel,

ik scheidt van mijn echtgenote en zij gaat terug in Thailand wonen met onze minderjarige zoon.

Wordt het te betalen bedrag aan alimentatie dan gebaseerd op de levenskost daar of blijft deze gelijk aan het bedrag dat ik zou moeten betalen moesten ze in Belgie blijven?

Ik het het zowel over de partner alimentatie als over mijn kind.

Het lijkt me immers niet logisch dat ze een luxe leven zou kunnen hebben gewoon omdat de levenskost daar zoveel lager ligt en ze toch naar Belgische normen betaald wordt...

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana

#2 , 17 jan 2016 21:48

Als je geen stappen onderneemt om het huidig vonnis te herzien, dan gebeurt er niets ;-) Om een herziening aan te vragen moeten er gewijzigde omstandigheden zijn, verhuis naar buitenland kan zo één zijn, maar hoeft niet noodzakelijk...

Partneralimentatie wordt zelden toegekend, gelet op je nickname (ik neem aan dat je van 1985 bent...), het is niet zo dat uw vrouw haar carriere heeft opgegeven voor het grootbrengen van de kinderen...etc, waardoor ze bij een scheiding een groter kans zou maken op partneralimentatie. Sowieso wordt partneralimentatie toegekend maximum voor de duur van het huwelijk.

Best is om samen een akkoord te bereiken....het is geven en nemen....je ex gaat immers naar buitenland verhuizen met jullie kind...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”