Beste,
Een vriend van mij zit super in de problemen. Hopelijk kan er vannacht of morgen op zondag nog iemand antwoorden. Hier volgt het beknopte verhaal:
Mijn kameraad en zijn vrouw hebben en Belgisch paspoort en hebben een zoontje met ook een Belgisch paspoort.
Ze hebben een goeddraaiende zaak in belgie en hebben beslist om te verhuizen naar spanje.
Daar wonen ze nu reeds een tweetal jaar, maar zijn nog steeds Belg.
Zijn vrouw is het opeens afgetrapt en heeft hun zoontje meegenomen en de rekeningen leeggehaald.
Ze heeft de spaanse politie gebeld en gezegd dat hij haar psychisch mishandelde en dat hij haar had opgesloten had wat geen waar is.
Ze heeft daar ook gezegd dat hij niet goed zou zijn voor hun zoontje omdat hij hun familie in gevaar zou brengen omdat hij met criminele dingen bezig zou zijn, wat uiteraard ook niet het geval is.
De spaanse politie heeft hem 2 nachten opgesloten in de cel en ondertussen heeft ze nog eens naar hun spaanse woning gegaan en vanalles meegenomen.
Het laatste contact is geweest via facebook waarop ze zegt dat ze volledige hoederecht over hun zoon zou eisen en dat hij volledig moet opdraaien voor haar onderhoud ( levensstijl ) en hun zoontje.
Ze zou ook proberen alles via het spaanse gerechtssysteem te doen. Daar is bekend dat kinderen en vrouwen op de eerste plaats komen en de man eigenlijk weinig te zeggen heeft. Hij zou vernomen hebben dat ze aan het proberen is naar de spaane nationaliteit te veranderen om steker in haar schoenen te staan.
Mijn kameraad heeft te horen gekregen dat hij nu maandag al moet voorkomen via een soort van snelrecht.
Zijn spaans is ondermaats door de korte termijn dat ze daar nog maar woonden en kan zich dus onmogelijk verdedigen.
Dit kan toch zomaar niet? Kan iemand me aub vertellen wat er met hem kan gebeuren?