Ziek laten verklaren

albertmotar
Topic Starter

Ziek laten verklaren

#1 , 13 apr 2006 11:45

Hallo,

Nu ik antwoord heb gekregen op mijn vraag van de bedreiging kan ik opnieuw een andere vraag stellen.
Wel is het zo dat ik alle mensen willen danken voor de steun en antwoorden op mijn topic "bedreiging" en het spijtig vindt dat er bij sommige emoties loskomen met alle gevolgen vandien.
Maar case closed !!!

Nu mijn vraag : gezien de situatie dreigd (alweer) mijn vrouw zich te laten ziek verklaren zodat ik meer zal moeten betalen en wellicht het huis niet zal kunnen houden.(dit via haar advocaat zeker)
Is dit zo maar mogelijk en hoe kan hiertegenop worden ingespeeld en argumenten worden ingebracht.
Zij werkt momenteel 28 uren en geregeld ziek, all? ziek .....

Zijn er ook mensen die daar zelf het slachtoffer van zijn geworden.

Mag ik vragen dat mensen die antwoorden niet gaan ingaan tegen de regels van dit forum, dank U !!
Maw laat ieder zijn kennis geven zonder elkaar regelrecht aan te vallen.

Dit forum heeft mij misschien over een drempel getrokken en misschien kan dit voor anderen ook nuttig zijn dus laat het forum niet van het net verdwijnen . :wink:

Albertmotar

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 13 apr 2006 12:15

Hypochondrisch gedrag is m.i. een reden om toepassing van de Wet betreffende de bescherming van de persoon van de geesteszieke(26 juni 1990) te vorderen.

Luc

#3 , 13 apr 2006 14:21

Hypochondrisch gedrag is m.i. een reden om toepassing van de Wet betreffende de bescherming van de persoon van de geesteszieke(26 juni 1990) te vorderen.
Meer info:
http://psychiatrie.blogse.nl/log/tekste ... zieke.html

Het lijkt me dat hypochondrisch gedrag niet in aanmerking komt, zolang dit gedrag de fysieke integriteit van hemzelf noch van anderen in gevaar brengt.

Reclame

sperwer

#4 , 13 apr 2006 15:54

hypochondisch gedrag kan in dit geval toch gebruikt worden wegens psychische geweld. ook dit is een gevaar voor de medemens en kan aanleiding geven tot gedwongen behandeling.

Albertmotar, wees gerust als het echt uit de hand loopt hebben we onze waakhond nog die ingrijpt. Maar dat sommige mensen hier ook weleens hun woede kwijt willen kan niet vermeden worden en zorgd soms zelfs voor oplossingen waar anders gewoon word overgekeken.

Lex

#5 , 14 apr 2006 10:20

Het lijkt me dat hypochondrisch gedrag niet in aanmerking komt, zolang dit gedrag de fysieke integriteit van hemzelf noch van anderen in gevaar brengt.
Zie F.,SWENNEN, 'Geestesgestoorden in het burgerlijk recht', Antwerpen Intersentia 2001, p30.

Inge V.

#6 , 14 apr 2006 16:45

Hallo,

Nu ik antwoord heb gekregen op mijn vraag van de bedreiging kan ik opnieuw een andere vraag stellen.
Wel is het zo dat ik alle mensen willen danken voor de steun en antwoorden op mijn topic "bedreiging" en het spijtig vindt dat er bij sommige emoties loskomen met alle gevolgen vandien.
Maar case closed !!!

Nu mijn vraag : gezien de situatie dreigd (alweer) mijn vrouw zich te laten ziek verklaren zodat ik meer zal moeten betalen en wellicht het huis niet zal kunnen houden.(dit via haar advocaat zeker)
Is dit zo maar mogelijk en hoe kan hiertegenop worden ingespeeld en argumenten worden ingebracht.
Zij werkt momenteel 28 uren en geregeld ziek, all? ziek .....

Zijn er ook mensen die daar zelf het slachtoffer van zijn geworden.

Mag ik vragen dat mensen die antwoorden niet gaan ingaan tegen de regels van dit forum, dank U !!
Maw laat ieder zijn kennis geven zonder elkaar regelrecht aan te vallen.

Dit forum heeft mij misschien over een drempel getrokken en misschien kan dit voor anderen ook nuttig zijn dus laat het forum niet van het net verdwijnen . :wink:

Albertmotar

Hallo Albertmotar,

Inge V.

#7 , 14 apr 2006 17:00

Hallo Albertmotar,

Ik kan je mischien niet helpen op je bepaalde vragen. Maar ik heb ze wel allemaal gelezen, ik vind het heel jammer wat je moet doorstaan.
Ik geef je veel moed en steun.

Maar ik denk wel als ik dit allemaal zo lees dat het een serieuze vechtscheiding zal worden. Ken sommige mensen die in zo'n situatie zitten en de scheiding kan tot 5 jaar aanslepen zo. Weet ook dat het enkel de advocaten zullen zijn die er baat zullen bij varen. En uiteindelijk zullen er geen winnaars uitkomen maar wel verliezers.

Het zou beter zijn dat je onderling tot een akkoord zou kunnen komen met uw echtgenote, dat zou voor beiden een smak geld besparen.

Doordenkertje : denk ook aan je kids.

Groetjes

albertmotar
Topic Starter

#8 , 18 apr 2006 09:00

Goede morgen allen,
Het zal inderdaad een vechtscheiding worden denk ik .
Heb dit dit weekend nog maar eens aan de lijve ondervonden.
Blauw oog , krabben enz...
Ben dus alweer een paar PV's rijker en op de spoedafdeling zien ze me graag komen , maar intussen ben ik mijn kids aan het verliezen.
Wel heb ik dus eindelijk de papieren getekend voor de echtscheiding
aan te vragen op grond van geweld enz..
Voel mij langs de ene kant opgelucht maar aan de andere kant moe
heb slaap tekort vandaar .
Hopelijk komt het nu eindelijk tot rust in mijn leven.

Groeten

AM.
Laatst gewijzigd door albertmotar op 18 apr 2006 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Inge V.

#9 , 18 apr 2006 09:24

Goede morgen allen,
Het zal inderdaad een vechtscheiding worden denk ik .
Heb dit dit weekend nog maar eens aan de lijve ondervonden.
Blauw oog , krabben enz...
Ben dus alweer een paar PV's rijker en op de speodafdeling zien ze me graag komen , maar intussen ben ik mijn kids aan het verliezen.
Wel heb ik dus eindelijk de papieren getekend voor de echtscheiding
aan te vragen op grond van geweld enz..
Voel mij langs de ene kant opgelucht maar aan de andere kant moe
heb slaap tekort vandaar .
Hopelijk komt het nu eindelijk tot rust in mijn leven.

Groeten

AM.
beste am. dit moet verschrikkelijk zijn voor u , hopelijk vind je inderdaad rust in uw leven.laat je vooral niet doen.wees voorzichtig.en je zit er midden in spijtig geen onderlinge overeenkomst kunnen maken dit zegt genoeg over uw vrouw.uw kids zal je wel terug winnen praat veel met ze :!:

albertmotar
Topic Starter

#10 , 18 apr 2006 09:41

Nog even dit,

Wat mij en mijn gezin overkomt is voor mij toch een beetje schamend;
Ik bedoel hiermee dat ik werkelijk lang genoeg heb gezwegen.
Feit ook dat ik iedereen rond mij aan het verliezen ben.
Maar toch komt er steun uit heel onverwachte hoek zoals het forum,
collega's die mij eindelijk terug zien zoals ik vroeger was al was dit maar schijn; Achter dit gezicht zat verdriet en pijn.
benieuwd wat dit zal worden als dat gaat uitbarsten.
Vrienden had ik niet mijn job was voor mij heel veel.
Zes op zeven werken in een toffe sfeer meer had ik niet nodig.
Al blijken die collega's nu echte vrieden te zijn. Hopelijk blijft dit zo.
Vandaar als iemand zich hierin herkent (eender wie) bedankt voor alles!

Nu terug werken heb de smaak terug te pakken.

Een ontroerde AM.
:cry:

Inge V.

#11 , 18 apr 2006 13:20

Nog even dit,

Wat mij en mijn gezin overkomt is voor mij toch een beetje schamend;
Ik bedoel hiermee dat ik werkelijk lang genoeg heb gezwegen.
Feit ook dat ik iedereen rond mij aan het verliezen ben.
Maar toch komt er steun uit heel onverwachte hoek zoals het forum,
collega's die mij eindelijk terug zien zoals ik vroeger was al was dit maar schijn; Achter dit gezicht zat verdriet en pijn.
benieuwd wat dit zal worden als dat gaat uitbarsten.
Vrienden had ik niet mijn job was voor mij heel veel.
Zes op zeven werken in een toffe sfeer meer had ik niet nodig.
Al blijken die collega's nu echte vrieden te zijn. Hopelijk blijft dit zo.
Vandaar als iemand zich hierin herkent (eender wie) bedankt voor alles!

Nu terug werken heb de smaak terug te pakken.

Een ontroerde AM.
:cry:
Je hoeft je niet te schamen.je hebt je hart laten spreken en lang genoeg opgekropt.En hulp gevraagd op dit forum chapoo voor u je hebt een sterke wilskracht.Ik durf mijn hart niet te laten spreken,dangereux pour moi ben een beetje gesloten persoontje.mijn happy days zijn met ups en downs maar swat.N u ga je door een hel maar je zal er wel komen.Hoge golven worden kleiner.En het geluk ligt soms in een klein hoekje. Daar geloof ikzelf blijkbaar nog in. :oops:

albertmotar
Topic Starter

#12 , 19 apr 2006 11:09

Hallo,
Schamen doe ik niet meer maar wat gisteren is gebeurd tart alle verbeelding.
Kort : een gehavende neus , een losse tand , een paar uur in het ziekenhuis met CT scan
en om af te ronden nog een dik uur bij de Politie voor de PV !!!
Was dus weer vroeg deze morgen toen ik een bed vond.

Ben uiteindelijk ondergedoken want dit is niet meer uit te houden!

groeten

AM.
:!: :!: :!: :!: :!:

Terug naar “Echtscheiding”