opnieuw paspoorten aanvragen (toestemming partner).

boos
Topic Starter

opnieuw paspoorten aanvragen (toestemming partner).

#1 , 08 mei 2016 17:40

Beste,

Ik zit in een feitelijke scheiding en de Paspoorten zijn kwijt van mijn kindjes en opnieuw moeten we ze opnieuw aanvragen na aangifte van verlies.
Echter heb ik tickets geboekt in Juli en me man wilt niet de paspoort aanvragen of ene handtekening zetten?
Bestaat er een mogelijkheid dat ik die paspoorten zelf aanvraag ?
Ik ben nog niet gescheiden en er is geen enkele vonnis bij de rechtbank nog
Hoe kan ik dit aanpakken om toch de paspoorten aan te vragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
boos
Topic Starter

#2 , 09 mei 2016 08:23

Niemand?

JPV

#3 , 09 mei 2016 09:22

Hebt u een akkoord met uw partner over de regeling ivm hoederecht voor de kinderen? Zijn er al stappen gezet ivm dergelijk akkoord? Zou de partner zich verzetten tegen uw reis naar het buitenland? Naar welk land wenst u te gaan?

Reclame

NotHappy

#4 , 09 mei 2016 12:41

Ik neem aan dat je een wettelijke ouder bent: Je hebt geen akkoord nodig om met je kinderen naar het buitenland te gaan en je kan de paspoorten aanvragen bij uw gemeente!

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mei 2016 12:56

Is het wel mogelijk om nieuwe paspoorten aan te vragen als de bestaand nog niet vervallen zijn of niet als gestolen zijn aangegeven?
Mag iemand 2 of meer paspoorten hebben?

boos
Topic Starter

#6 , 09 mei 2016 18:33

We zijn feitelijk gescheiden en er is nog geen vonnis of EOT.
Het is nog allemaal vers en me man heeft even ruimte nodig en is ergens anders gaan wonen.
Ik weet wel dat me man toestemming moet geven of moet tekenen voor een paspoort aanvraag.
Reizen naar Marokko,

boos
Topic Starter

#7 , 13 mei 2016 09:59

Geen reactie?

duma

#8 , 13 mei 2016 10:10

Quote van http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... e_kinderen
De aanvraag van een paspoort voor kinderen

Een paspoort voor een kind wordt eveneens bij de gemeente aangevraagd op voorlegging van twee pasfoto’s. Het aanvraagformulier van een minderjarige moet steeds worden ondertekend door de minderjarige zelf (vanaf ongeveer 6 jaar) én door één van beide ouders. De gemeente, de provincie of de ambassade of het consulaat kunnen altijd vragen dat de andere ouder eveneens zijn akkoord geeft. Het ouderlijk akkoord kan eventueel ook op een afzonderlijk document.
Ja, u kan dus het paspoort aanvragen en neen, uw man moet niet per se mee tekenen.
Doe dus eerst aangifte van verlies en vraag dan nieuwe aan. En snel, want die kunnen even op zich laten wachten.

boos
Topic Starter

#9 , 17 mei 2016 22:36

Gaat om de nlse paspoort
Nederlandse

JPV

#10 , 18 mei 2016 07:06

dan moet u naar www.rechtenforum.nl

Terug naar “Echtscheiding”