Vaste kosten+domiciliëring

linvds
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vaste kosten+domiciliëring

#1 , 11 mei 2016 09:57

Hallo,

Mijn man heeft mij 2 weken geleden laten weten dat hij onze huwelijk/relatie verbreekt omdat hij al een paar maanden weinig of geen gevoelens meer voor mij heeft... voor mij een donderslag bij heldere hemel, want ik had dit niet zien aankomen... we waren nog net geen jaar getrouwd...

Nu hij is die zelfde avond naar het oude appartement van zijn mama vertrokken, waar hij maar tijdelijk kon verblijven, ondertussen verblijft hij in een appartement van een vriend van zijn mama, waar hij 400€ per maand kost en inwoon moet betalen. Hij mag zich op dat adres wel niet domiciliëren, dus zolang dat ons huis niet verkocht is en hij dus daar woont staat hij hier nog officieel gedomicilieerd...

Nu heeft hij al laten weten dat hij de helft van de lening wilt blijven mee betalen, ik heb hem ook al laten weten dat de rest van de vaste kosten voor mij alleen te hoog zijn. Ondertussen is telenet al wel verlaagd in prijs, door de vaste telefoon uit te schakelen, maar toch...
Nu is mijn vraag, zolang hij hier gedomicilieerd is en hij dus officieel nog hier woont, moet hij dan niet mee instaan voor de helft van alle vaste kosten?

Nog een andere vraag, op één van onze spaarrekeningen staat zijn vakantiegeld om het zo te zeggen, we zijn getrouwd met gemeenschap van goederen, is dit geld dan eigenlijk officieel ook van mij?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
linvds
Topic Starter

#2 , 15 mei 2016 08:22

Iemand die mijn vragen kan beantwoorden?

advo-immo

#3 , 15 mei 2016 16:26

Zeg eerst eens of jullie met huwelijkscontract zijn gehuwd.
Indien dat zo is, wat voor contract?
PLEZIER OP KOP

Reclame

linvds
Topic Starter

#4 , 18 mei 2016 22:34

We zijn zonder huwelijkscontract getrouwd

Terug naar “Echtscheiding”