Partner bang maken met scheidingspapieren.

Blackbackstage
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Partner bang maken met scheidingspapieren.

#1 , 02 sep 2016 12:33

Hallo,
Dit klinkt voor sommige misschien een beetje raar.
Maar door omstandigheden wil ik mijn man laten zien, dat ik echt serieus ben met het willen scheiden als hij niet veranderd.
Daarom wil ik niet een hele zaak etc openen, uiteraard wel als hij na het zien van de papieren niet wilt veranderen.

Maar de vraag is, waar vind ik zulke papieren? Een papier die hij dan moet tekenen als hij zegt van nee ik verander niet ofzo. Dit is een voorbeeld. Want advocaten beginnen al gelijk over hele rechtzaken en dat ik naar kantoor moet. Maar dat is moeilijk ivm de kinderen en geen auto omdat mijn man werkt. En ik nogal afgelegen woon.

Heeft iemand tips? Wil er uiteraard wel voor betalen, maar de advocaat kosten van een scheiding nog niet, dat pas als me man nog niet veranderd en ik de real deal begin.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 02 sep 2016 13:08

Wat als hij zou tekenen? Dan staat u wel ineens met uw rug tegen de muur..

eylis

#3 , 02 sep 2016 15:21

ik denk dat dit een bemiddelaar hier een stuk helderheid kan helpen bengen. En tav Leen: als je een voorstel tot EOT opmaakt (met alle voorwaarden etc) en de partner tekent al, dan sta je niet persé met de rug tegen de muur omdat de andere partij nog niet getekd heeft; Maar dan heeft ze wel een document in handen waaruit blijkt dat hij wil scheiden.

Reclame

Blackbackstage
Topic Starter

#4 , 03 sep 2016 08:41

Wat als hij zou tekenen? Dan staat u wel ineens met uw rug tegen de muur..

Ik denk het haast niet maar als hij het wel tekent dan weet ik ook waar ik aan toe ben.

Blackbackstage
Topic Starter

#5 , 03 sep 2016 08:42

ik denk dat dit een bemiddelaar hier een stuk helderheid kan helpen bengen. En tav Leen: als je een voorstel tot EOT opmaakt (met alle voorwaarden etc) en de partner tekent al, dan sta je niet persé met de rug tegen de muur omdat de andere partij nog niet getekd heeft; Maar dan heeft ze wel een document in handen waaruit blijkt dat hij wil scheiden.
Klopt, maar als hij het wel tekent weet kk ook waar ik aan toe ben. Maar denk het haast niet.
Bemiddelaar zeg je wat bedoel je er precies mee? Waar kan ik zo iemand vinden.

eylis

#6 , 03 sep 2016 09:49

je googlet maar eens via de term "familie & relatiebemiddeling" in zowat elke stad vind je wel een officiele instantie die deze diensten ook levert. Het is de bedoeling dat in een serene sfeer elkeens wensen en behoeften worden opgelijst en daarna wordt bekenen of beide partijen daar de ander in kunnen tegemeotkomen of juist niet. Dan wordt er pas verder gekeken of scheiding een mogelijke oplossing zou zijn en hoe beide partijen die scheiding zien. Ook daar weer is het de bedoeling dat beide partijen er in slagen tegemeot te komen aan de wensen van de andere én (en dat is misschien wel het belangrijlste) dat de rechten en plichten als ouder van beide partijen in deze scheiding helder en correct benoemd en gerespecteerd worden door beide partijen. Deze afspraken worden dan ook in een voorontwerp geformuleerd/ Met dit voorontwerp kan dan de echte scheiding via EOT aangevat worden. (zonder zotte kosten en ellenlange procedures )

Terug naar “Echtscheiding”