Aanpassen van EOT bij veranderingen in leven met nieuweartner?

Sunflower23
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aanpassen van EOT bij veranderingen in leven met nieuweartner?

#1 , 23 sep 2016 22:09

Beste,

Even in het kort,
Mijn vriend en ik zijn reeds 6 jaar samen, hij heeft 2 dochters uit een vorige relatie. Ze zijn nu 13 en 11jaar.
Mijn vriend en zijn ex zijn 8 jaar geleden uit elkaar gegaan, ze waren niet getrouwd. Ze hadden pas gebouwd en hij zat met een geweldig schuldgevoel tov zijn kinderen. Hij wilde ze niets tekort doen dus heeft alles achtergelaten. Zijn deel van het huis, de auto... Ook heeft hij een EOT ondertekend waar hij nu niet meer onderuit kan. Hij betaald 500€ alimentatie en alle kosten van het school. Zijn ex laat ze eten en nablijven op school.... Zelf is ze een onderwijzeres op dezelfde school van de jongste. De oudste zit nu in het middelbaar onderwijs.
Samen hebben we een dochtertje die net een jaar is geworden.
De kinderen hadden zelf gevraagd aan ons om meer te komen, na wat inlichtingen genomen te hebben en zeer goed overlegd met de kinderen besloten we om co-ouderschap aan te vragen. Zoals verwacht en ook besproken was zijn ex zeer moeilijk!!!!! Ze zei dat ze hun huis zal moeten verkopen... Nam een hondje in huis (die na de uitspraak weer weg moest) kinderen kregen opeens kleren van haar die ze wilden.... Kortom, ze zijn ondervraagd geweest door een rechter en ze hebben gezegd dat ze niet een week om week wilden en dat de baby hen zou storen... ( ik was zwanger tijdens het hele gebeuren) mijn ex moest 1600€ alimentatie betalen, omdat hij dit nooit had verhoogd met de index en 540€/ maand + alle andere kosten; school, kledij, beugel...
Nu, eenmaal de uitspraak is de alimentatie vermindert naar 450€ maar alle andere kosten blijven.
Ze komen om de 2 weken een weekend en de helft van de vakanties.
Ondertussen zijn we al 15 maanden verder.
Nu hebben we ontdekt dat ik zwanger ben. en niet zomaar, het is een tweeling. Ondertussen zijn we al aan het idee gewoon. Maar het was een behoorlijke shock. Ook ons huisje is veel te klein.
Nu is mijn vraag of we iets kunnen laten aanpassen aan de EOT. Zoals de kosten van het school delen ofzo?
Want onze gezinssituatie zal erg veel veranderen.... Mijn vriend is bang om nog eens de stap te zetten naar een advocaat omdat het de vorige keer niet veel heeft uitgehaald, en dat het ons veel heeft gekost.
Het kan toch niet dat mijn vriend alles moet blijven betalen? In die EOT staat er ook dat hij hun kot, abonnementen....zal moeten betalen... Ik ben echt bang voor de toekomst.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Madeliefje35

#2 , 24 sep 2016 08:36

Toen wij voor de eerste keer naar de rechtbank gingen voor week-week regeling, werden we ook met de grond gelijk gemaakt door de rechter. Hij had zelfs de moeite niet gedaan om onze conclusie te lezen, gaf hij zelfs toe tijdens de zitting.
We hebben het er niet bij gelaten en zijn terug gegaan, nu het familierechtbank is. Na de eerste zitting, was er bemiddeling en die heeft veel geholpen. We hebben een tijdelijke vermeerdering gekregen van het omgangsrecht, namelijk 5-9 regeling. Daarna terug bemiddeling en toen heeft de ex toegegeven aan week-week regeling.
I.v.m. jullie kosten, worden die niet gedeeld? Elk de helft?

Sunflower23
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2016 12:29

Nee, helaas, alles is beschreven dat mijn vriend alle kosten ivm school op zich neemt.
Hoe ouder ze worden, hoe duurder natuurlijk. En dan durft zijn ex af en toe nog eens vragen om te delen in winterjas en vragen of hij schoenen wilt kopen.... Ze houdt echt nooit op. Maar ze weet ook hoe ze mijn vriend kan aanpakken natuurlijk. En laat dan de kinderen met afgesleten schoenen komen enzo. Welja, zoals bij vele koppels waarschijnlijk. Terwijl we dan foto's van de kinderen op Facebook zien met wel deftige schoenen van bij hun mama. Het ergste vind ik dat ze aan de kinderen laat blijken dat zij alles betaald en dat het leven duur is...
Maar ja, ik hoop dat we in de toekomst toch wat aan die EOT kunnen doen. Elk de helft zouden we heel wat aanvaardbaarder vinden. Dat de alimentatie blijft, tot daar aan toe, een man moet betalen voor zijn kinderen. Maar het zijn die bijkomende kosten die het nog eens zo zwaar maken he.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”