Vervoer regeling niet naleven

Davis
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vervoer regeling niet naleven

#1 , 23 okt 2016 11:12

Mijn verhaal kort samen gevat

Onze zoon was 2 jaar toen zijn mama met hem vertrok en 170 km verder ging wonen.
De moeder wou er voor zorgen dat hij niet bij mij kon komen.
Hierna mocht ik mijn zoon niet gaan ophalen voor dat ik een vonnis in handen had.
Door dit heb ik via de jeugd recht bank
Een vonnis gekregen met een omgangsregeling .om de 14 dagen de weekend en de helfd van de vakantie.
Als we niet zo ver uit elkaar woonden zou ik co ouderschap gekregen hebben .
Dit heel proces heeft mij heel veel geld gekost. In de vonnis staat dat ik hem vrijdags moet gaan ophalen en zij hem moet komen halen op zondag .
Dit heb ik dan ook altijd zonder probleem gedaan .
Probleem is eigenlijk dat zij nu hoog zwanger is en zij van mij verwacht dat ik hem ophaal en terug breng.
Of hem niet kom ophalen maar skype met hem.
Tegen zo uitspraken kan ik dus niet tegen.
Ik begrijp niet dat mijn ex niet snapt dat ik met hem wil zijn.
Ik begrijp heel goed dat je hoog zwanger niet kunt rijden.
Maar is dan niet de orde dat iemand van haar familie hem komt ophalen?
Ze dreigen zelfs met een adv!
Ben dit zo beu want dit zijn nutteloze rechtzaken!

Enigste wa ik wil is dat mijn ex zich aan de regels houd. Maar dat doet ze dikwijls niet

Heeft iemand hier raad voor mij!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 23 okt 2016 14:36

Ga niet in op die discussies. Luister ook niet naar dreigementen dat ze een advocaat zal inschakelen. Die mens kan niets doen, dan misschien de rechtszaak weer te openen. (en dat kost dan om te beginnen geld aan de moeder) Een rechter gaat dan zeer waarschijnlijk haar verzoek niet inwilligen, want er is geen significante reden om dat wel te doen. Het is de moeder die 170 km verder gaan wonen is. Wellicht heeft de rechter in zijn wijsheid dan besloten dat jij niet in je eentje moet opdraaien voor de verplaatsingskosten en -duur. dus ga je gewoon je zoon ophalen op de tijdstippen zoals die in het vonnis vermeld staan. Hoe de andere ouder dit oplost, daar moet jij niet voor opdraaien of je hoofd over breken. De andere ouder kan gerust een andere persoon opdragen jullie zoon terug op te halen. Daarvoor kan ze de persoon een kwestie een documentje meegeven waarin ze verklaart dat persoon X in haar plaats jullie kind mag ophalen op X datum. Het feit dat de andere ouder dit durft te eisen van jou, betekent dat ze je je in jouw functie als ouder niet erg ernstig neemt. (cfr: skype dan maar wat met je zoon) Terwijl de wet duidelijk stelt dat de opvoeding van jullie kind een gezamelijke taak is met gedeeld ouderschap. Ongeacht hoe de verblijfsregeling is geregeld. De nieuwe situatie van de zwangerschap is géén gedeelde verantwoordelijkheid. Dat is een gegeven die ze binnen haar eigen gezin moet oplossen. Ze had de vraag misschien wel kunnen stellen of je dit tijdelijk een paar keer kan doen, maar dan had ze minstens zelf moeten voorstellen dat ze je vergoed voor de gedane kilometers. Ik geef je nog een belangrijke tip mee. Ik vermoed dat het mogelijk is dat de andere ouder een andere manier gaat zoeken om druk op je te zetten toch het vervoer op jou te nemen. Neem het vonnis als duidelijke en juiste manier van handelen. Treedt niet buiten wat je mag en kan, maar accepteer ook niet dat de moeder het vonnis niet respecteert. In geval ze zoiets doet, ga je formeel klacht neerleggen bij de politie. (neem dan een exemplaar mee van het vonnis om te veduidelijken) Ik weet dit klinkt hard. Maar in geval dat een ouder het vonnis niet respecteert, zal ze ook gehoord worden ivm die feiten. En dat blijkt soms effectief te werken bij personen die zich niet houden aan vonnissen of afspraken tout court. Maar houd jezelf dus ook strikt aan het vonnis.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”