Radeloze mama

Mikkifaye
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Radeloze mama

#1 , 21 okt 2016 09:28

Hallo allemaal,

Een kleine situatie schets
Anderhalf jaar geleden zijn mijn ex en ik uiteen gegaan hij is na 6 weken gaan samen wonen met een andere vrouw.
Heeft een tijd geweigerd zich uit te schrijven maar nadat ik melding bij politie had gemaakt liet hij zich bij haar inschrijven.
De kinderen gingen 2x per week op vaste dagen naar hun vader en die nieuwe vriendin.
Echter heeft hij hun vele malen laten zitten en kwam soms 2 weken niet opdagen.
De relatie met zijn vriendin liep fout en hij ging weer alleen wonen
Na een aantal maanden wederom terug bij die vrouw maar na 3 maanden weer fout gelopen en hij moest zich laten uitschrijven bij haar.
Omdat mijn ex de huur van ons huis bleef door betalen werd ik verplicht hem terug te tijdelijk laten inschrijven bij ons hij woonde niet bij ons terug maar bij een vriend.
Echter besloot hij weer terug te gaan naar haar en was ik het beu en wilde ik de scheiding erdoor hebben.
Mijn ex en ik hadden een overeenkomst maten opstellen bij een advocaat die hij 3x heeft laten veranderen.
Ik had hem laten dagvaarden maar hij besloot toen toch mee te werken echter nu ineens de zaak voor zou komen tekent hij weer niet.
Nu weigert hij helemaal te tekenen en eist ween om week zodat hij geen alimentatie moet betalen.
In de anderhalf jaar heeft hij alleen de huur door betaald en soms een rekening van school de helft mee betaald.
Nu weigert mijn ex volledig iets bij te dragen geen onderhouds geld geen gedeelde school rekeningen etc.
Hij wilt wachten tot de rechter een uitspraak heeft gedaan.
Hij weet echter dat ik zonder zijn bijdrage niet mij zelf of mijn kinderen kan onderhouden, hij hoopt dat een rechter zal zeggen dat hij volledige recht krijgt betreft de kinderen omdat ik te weinig verdien en ik dus mijn kinderen eens per 2 weken zal zien.
Mijn ex en zijn vriendin hebben een onstabiele relatie en ik vrees voor mijn kinderen hun toekomst als zij constant in de ruzies zitten.
De regeling die wij hadden gold al anderhalf jaar en nu wilt hij deze dus omgooien Ivm zijn onderhouds bijdrage.
De communicatie is ontzettend slecht tussen ons. Hij weigert met mij te spreken wilt alles via advocaten doen.
ik had bemiddeling voorgestelde hij weigert dit.

Mijn vragen zijn:

Hoeft mijn ex niks bij te dragen financieel?kan hij zeggen dat hij niets betaald tot de rechter uitspraak doet.

Kijkt een rechter in het belang van het kind? Ik weet dat week om week de norm is maar gezien zijn knipperlicht relatie ben ik bang voor de situatie waarin de kinderen opgroeien.
Mijn ex is vrij agressief tijdens ruzies ( heb zelf vaak slagen gehad +melding bij politie gedaan)
Plus hij doet het vanwege de alimentatie dit heeft hij vermeld in een WhatsApp en om mijn leven kapot te maken ( ook vermeld in een whatsapp)
Mijn ex weigert dus communicatie betreft een regeling of zijn financiële bijdragen .
Iets bespreken is bijna onmogelijk geworden.

Ik ben behoorlijk radeloos.
Afspraken worden niet nageleefd en hij veranderd continue van gedachten al anderhalf jaar lang.

Want kan ik doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mikkifaye
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2016 17:34

Niemand die een antwoord weet?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”