Eerste communie

Catalina
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Eerste communie

#1 , 28 okt 2016 20:58

Hoi

Ik en mijn exman zijn ondertussen al zen tijdje gescheiden. In het tussentijds vonnis staat dat wij gezamenlijk ouderlijk gezag uitvoeren

Met de eerste communie is mijn dochtee bij hem. Hij eist dat hij voor alles instaat qua kledij, feest, fotograag en dergelijke en ik als mama mag hier niets in zeggen. Mag dit zomaar??

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 28 okt 2016 22:25

neen, dat mag hij niet over alle onderdelen van de communie. . Een eerste communie is een religieuze viering waarin het het samenzijn van kind, familie en vrienden in de gemeeenschap centraal staan. Als je als ouders samen kiest voor een religieuze edukatie van je kind, moeten jullie over bepaalde onderdelen van dit evenement samen kunnen overleggen. Het is de eerste communie van jullie gezamenlijke kind. Maar laten we even bekijken wat er gezamenlijk is aan deze viering en wat er binnen de gezinskring gebeurt. Want ik denk dat het schoentje daar wringt. Stel dat ouders (en de respectievelijke famillies) niet meer aan dezelfde tafel kunnen zitten, dan is het eenvoudig. Het kerkelijke feest wordt door de parochie/school georganiseerd. Daar beslis je bvb over de outfit: die koop je samen aan. En of er aansluitend een officiele fotosessie zal zijn met fotograaf. Daarna beslist elke famillie voor zich wat voor een feest daarna aan gekoppeld wordt. Er zijn mensen die enkel een namiddagbezoek met pannekoeken of taart organiseren. Anderen maken er een echt feest met catering en animatie van; Vermits jullie nu twee gezinnen zijn, zal je dat gedeelte in 2 sessies moeten verdelen ofwel je neerleggen bij de organisatie van diegene waar je te gast bent. Immers: de vader beslist over zijn thuisfeest hoe hij dat organiseert, nogal wiedes. Maar jij kan ook een feestje organiseren binnen jouw gezin en familie. Als je niet te gast wil zijn op het feest van de vader, bespreek dan hoe je de festiviteiten kan opsplitsen. De ene dag feest bij de papa. De volgende dag feest bij de mama met haar familie.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”