samenaankoop huis

deepmuddy
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

samenaankoop huis

#1 , 05 nov 2016 15:57

Geachte

samenwonend zonder contract
samenaankoop huis
samen geleend dus op beider naam

voorwaarde aan bank was het loon en in mijn geval het pensioen storten op deze rekening

partner werkt voor 2 interim bureaus

sinds een jaar laat partner 1 llon op haar priveerekening storten
al mijn spaargeld zit in aankoop huis
partner heeft 0 € ingebracht
wat kan ik doen
we staan in het rood

dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 05 nov 2016 21:18

Als de terugbetaling van de lening achterstand oploopt zal de bank in actie schieten en bij die van jullie beiden die geld heeft het geld komen halen. Dus niet 50-50 doch als zij geld heeft en jij niet alles bij haar. Zij moet dus inzien dat geld "versluizen" geen oplossing is. Als ze t natuurlijk opdoet of "in vertrouwen" bij een anonieme derde plaatst is het mogelijks niet recupereerbaar.

Als praten niets oplevert en de relatie spaak loopt zal ws het huis moeten verkocht worden om de schulden te delgen. Normaal zou in de aankoopakte moeten staan hoeveel jij betaalde (bv "x€ betaald met bankcheque van rekening y").

Na verkoop en terugbetaling bank krijg jij dan het percentage van de bekomen verkoopprijs na kosten dat gelijk is aan je inbreng uitgedrukt als percentage van de aankoopprijs indertijd incluis kosten. De rest is elk de helft. De detailberekening is weliswaar iets complexer.

Hopelijk lukt praten om de zaak recht te trekken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”