Verkoop woning echtscheiding deel kind

JustineB
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verkoop woning echtscheiding deel kind

#1 , 25 nov 2016 15:58

Beste,

Ik had vernomen dat er een nieuwe wet is inzake verkoop van de woning bij echtscheiding. Is het namelijk zo dat wanneer het meerderjarig kind, dat thuis bleef wonen toen de scheiding plaatsvond, een deel krijgt van de verkoop.
Maw, in plaats van het geld van de verkoop te delen door 2 (vrouw en man), dit nu door 3 moet gedeeld worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 25 nov 2016 16:47

en waar heb je dat dan wel gelezen? Wat dat is (naar mijn gevoel) je reinste onzin: degenen die het onroerend goed bezitten - maw diegenen die op de koopakte staan - zijn de enigen die het goed kunnen verkopen (het is van hen) en dus krijgen zij het verkoopsbedrag van die transactie. Niet de kinderen, niet de oma die er eventueel ook woont en ook niet het hondje. Als deze regel zou kloppen , dan zouden ook bij huwelijken die standhouden bij de verkoop van een woning alle meerderjarige kinderen meedelen in de prijzenpot. en dat is niet het geval. Het zal me echt benieuwen waar je dit gelezen hebt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”