tussenvonnis

mama485
Topic Starter

tussenvonnis

#1 , 04 jan 2017 12:28

Ik probeer het nog een keer opnieuw:

Er is een tussenvonnis van Hof van Beroep, familiekamer, dat bepaalt dat in afwachting van deskundigenonderzoek door psycholoog, er een voorlopige verblijfsregeling wordt toegekend. Einde maart komt de zaak opnieuw voor.
Verblijfsregeling bestaat erin dat de papa de kinderen elke maand 1 weekend kan zien: zaterdag en zondag van 10u tot 18u, overnachting bij de mama. Er staat duidelijk bij: 'bij gebrek aan akkoord zal dit steeds doorgaan op het eerste weekend van de maand'.
Eerste maand is de papa ze het eerste weekend enkel de zaterdag komen ophalen en dit van 10u tot 15u.
Deze maand wilde hij een ander weekend dan het eerste. Ik heb gezegd dat ik dat liever niet wilde omdat het weekend dat hij voorstelde, er al afspraken vastlagen voor ons gezin op die zaterdag. Andere weekends konden wel.
Nu laat hij weten dat hij ze dan die zondag - van het weekend dat hij vroeg - 'voor enkele uurtjes wil zien'. Dat hij ze dus niet komt halen het eerste weekend (ondanks er geen akkoord is)
Wat doe ik als hij ze nu zaterdag en zondag niet komt halen? Moet ik melding gaan doen bij politie als hij op mail zet dat hij niet zal komen?
Ben ik verplicht om ze dan wel over 2 weken 'voor een paar uurtjes' mee te geven?
Als ik wel inga op zijn grillen, riskeer ik dan dat de rechter mij zelf inconsequent vindt inzake opvolgen vonnis en daar wordt op afgerekend, of hechten ze er net waarde aan dat 1 ouder extra flexibel is en plooi ik mij best zoveel mogelijk?
Bepalingen van onderhoudsgeld van het tussenvonnis worden eveneens niet opgevolgd maar Davo is er al mee bezig..

groetjes

Mama485

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding