Vliegreis alleen? Kan ik dit weigeren

Emmetje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vliegreis alleen? Kan ik dit weigeren

#1 , 20 okt 2017 11:25

mijn man en ik zitten in echtscheiding, en we hebben co-ouderschap over drie kinderen. Dit verloopt vrij ok, er zijn ergernissen, maar die zet ik zoveel mogelijk opzij. Omdat ik alles in het belang van de kinderen wil zien

Nu kwam met de oudste van 14 de vakantie van vorig jaar ter sprake. Blijkbaar gaat mijn ex, zoals dit jaar, naar Spanje met zijn nieuw samengesteld gezin. En omdat dit een verre rit is, met niet al teveel plaats in de auto, is het plan om mijn oudste alleen op het vliegtuig te zetten.

Kan dit geweigerd worden door mij als ouder? Want ik zie dat in deze tijden totaal niet zitten voor een kind van 15.
Voordat er gezegd wordt van aan het kind te denken: ze kunnen ook met zijn allen het vliegtuig pakken... Zijn vriendin kan het vliegtuig pakken met haar kinderen, ... allemaal oplossingen die zouden werken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Emmetje
Topic Starter

#2 , 20 okt 2017 11:29

Nog even ter verduidelijking: dit jaar is mijn oudste ook niet meegegaan. Want hij is op kamp geweest met de scouts, en mijn ex wou niet wachten om op vakantie te gaan..Toen heeft hij ook al het voorstel gedaan om met het vliegtuig alleen te gaan, maar is anders gelopen omdat de datums niet overeen kwamen, en we pas aan het begin van de echtscheiding stonden.

mava105

#3 , 20 okt 2017 12:31

De meeste luchtvaartmaatschappijen hebben een dienst die alleen reizende kinderen begeleidt

Reclame

Emmetje
Topic Starter

#4 , 20 okt 2017 12:34

Bedankt voor het antwoord, maar dat is mijn vraag niet, kan ik als ouder in co-ouderschap weigeren dat mijn kind alleen met een vliegtuig moet reizen?

eylis

#5 , 20 okt 2017 14:54

neen, als de reis volledig volgens de reglementering en procedures van de vlieghavens gebeurt en tijdens de verblijfstijd van de ouder die dit organiseert, kan je daar niets tegen inbrengen.

LeenW

#6 , 20 okt 2017 17:39

U moet zich geen zorgen maken, tegenwoordig zit men vaak met alleenreizende kinderen, dit is zeer goed georganiseerd. Contacteer de vliegmaatschappij voor meer details.

Terug naar “Echtscheiding”