Herziening alimentatie

Boas
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Herziening alimentatie

#1 , 25 okt 2017 06:29

Hallo,
Wij zijn gescheiden met EOT,mijn ex heeft alle voorwaarden gesteld,zo ook €300 alimentatie voor 2 kinderen en de helft betalen aan schoolkosten.
We zijn al 5 jaar uit elkaar,2 jaar wettelijk,dus heeft hij de eerste 3 jaar niks betaald.
Nu wil hij de alimentatie laten herzien omdat hij ongeveer€250 per maand minder verdient.
Sinds kort gaan ze zelden naar hun vader, zodat ik alleen de kosten heb voor hun eten.
Normaal was afgesproken om om de 2 weken bij hun vader te gaan eten,en aangezien ze nu meerderjarig zijn willen ze niet meer naar hun vader,op een uitzondering na.
Hij betaald ook al niet meer voor de schoolkosten zoals afgesproken.
Zou het kunnen dat hij minder of zelfs geen alimentatie meer moet betalen?
Ik betaal op het moment alles zelf voor m'n kinderen,maar op den duur is dat voor mij alleen niet mogelijk,met 2 kinderen in hoger onderwijs.
Wie weet wat ik kan doen
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54

#2 , 25 okt 2017 07:47

Hij moet een herziening via de rechtbank bekomen. Kans is zeer klein dat hij slaagt.

Jabbe

#3 , 25 okt 2017 16:18

Kans lijkt mij zelfs onbestaande gezien het om een EOT gaat (en dan nog op zijn voorwaarden) en niet om een vonnis.
En zelfs als hij de rechtbank zou vatten, dan nog denk ik dat hij eerder het omgekeerde effect zou bekomen, gezien de onderhoudsbijdrage voor de kinderen op die leeftijd bijzonder laag ligt t.a.v. de onderhoudskost. 300 euro per maand voor de twee kinderen (in hoger onderwijs) samen!? Dat is eerder een som voor nog heel jonge kinderen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”