Huis gekocht, uit elkaar

Kvandamme
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huis gekocht, uit elkaar

#1 , 20 mar 2018 12:58

Hallo iedereen

Ik heb recent (zo'n 7 maand) geleden een huis gekocht samen met mijn partner..
Nu zijn er wat problemen binnen de relatie en wil ik mij graag op voorhand informeren voor als de relatie stuk loopt..

We hebben het huis elk 50/50 op de naam staan..
Hij zei al het huis te willen houden en mij uit te kopen..

Kan iemand mij hier wat meer uitleg over geven wat mij misschien te wachten staat? :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 20 mar 2018 13:00

Hij zal dan uw helft kopen en u gaat daar dan geld voor krijgen. Uiteraard moet u hier niet mee akkoord gaan, u kan ook het huis laten verkopen waarna u allebei de helft van het geld krijgt.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2018 13:32

Is er een hypothecaire lening in het spel? Indien dit zo is, kan uw partner wel zeggen dat hij u wenst uit te kopen, maar wenst de bank dit ook? De bank moet immers bereid zijn om uw partner een lening enkel op zijn naam, toe te staan. Veel banken zijn daar niet happig op.

Als uw partner het dus niet rond krijgt met de bank om de woning in zijn ééntje te blijven afbetalen, zal er weinig anders opzetten dan de woning openbaar te verkopen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”