Mijn vriend heeft reeds een huis in NL die hij verhuurt aan studenten. Nu wilden wij graag de stap maken om samen te gaan wonen, huren voor 1 a 2 jaar en dan samen huisje of app kopen.
Hij kwam nu met een voorstel af : hij wil een tweede huis in NL kopen en verhuren aan studenten. Op die manier kan hij investeren, krijgt hij hier veel meer geld uit.
Met dat geld wilt hij de helft van de huur van ons toekomstig app betalen, en ik betaal dan de andere helft.
Hij wil dan uitstellen om samen een huis te kopen, omdat we volgens hem op die manier flexibel zijn en meermaals kunnen verhuizen zonder gebonden te zijn aan een huis.
Voor hem is dit slim: hij werkt, en hij kan zijn hypotheken afbetalen en heel veel over houden om ook de helft van onze huur te betalen. Op die manier kan hij erg goed sparen.
Maar ik moet dan een paar jaar eigenlijk nergens in investeren, en enkel ook huur betalen..
Ik heb in die jaren dan én enkel huur betaalt van mijn loon ( enige bron van inkomsten) én in geen enkel vastgoed investeren terwijl hij zijn volledig loon kan sparen en extra kan overhouden per maand.
We hadden eerst idee twee jaar te huren en dan samen een huis te kopen, maar hij wil nu eigenlijk veel langer huren ( omdat hij dat toch betaalt via de verhuring van de studentenhuizen).. dit zet me wel in een moeilijk positie.
Is het beter om zijn stap te volgen?
Ben ik hierbij benadeeld?
Ik ben 25 jaar, en dit is mijn eerste ervaring.. graag advies aub.