Beste,
Vorig jaar werd er voor de kamer voor minnelijke schikking na jaren van niets op papier te hebben een vonnis overeengekomen tussen ons als exen. Sinds dat vonnis waarin alles netjes geregeld werd en staat "gezamenlijk ouderlijk gezag" ,heeft mijn ex de ene aanpassing gevraagd na de andere wat betreft de ophaling van de kinderen aan de schoolpoort dat hij ineens niet meer wou doen, aanpassen/verminderen van de verlofperiode omdat hij zogenaamd (nota bene zen eigen gekozen verlofdagen met de kinderen) niet zoveel verlof heeft alsook aanpassen van datums en dergelijke in de omgangsregeling. de kinderen zijn bij mij gedomicilierd en gaan 1 weekend op de 2 naar hun papa.
Ook wil mijn ex de extra kosten zoals logo bril en sport niet mee betalen en liet hij de alimentatie niet indexeren zoals in ons vonnis staat.
Nu wil ik (ik in ben niet van hier afkomstig) verhuizen. Dit omdat ik hier geen familie of opvangnetwerk heb en als alleenstaande niet op de hulp van mijn ex kan rekenen. Ik heb moeite met het vinden van een job, waardoor ik buiten de alimentatie alle kosten voor mezelf draag. Als ik dichter bij mijn ouders kan gaan wonen dan heb ik al deze problemen niet meer en is er dag en nacht opvang waardoor ik terug kan gaan werken.
Nu heb ik hier ergens gelezen dat ik toestemming moet vragen aan mijn ex om te mogen verhuizen wegens dat zinnetje van gezamenlijk ouder gezag, iets waarvan ik nu al weet dat hij radicaal zal weigeren, ook al veranderd er voor hem in de omgangsregeling helemaal niets.
Wat zijn mijn rechten en plichten?