mijn ex vertrekt met mijn dochter naar het buitenland

Keyshia040309
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

mijn ex vertrekt met mijn dochter naar het buitenland

#1 , 22 nov 2018 08:59

ik heb net te horen gekregen dat mijn ex over een maand naar Spanje gaat wonen, en hij neemt mijn dochter mee!
wij zijn uit elkaar gegaan toen ze 2 was, en toen ze 4 was ben ik terug naar België gekeerd, naar mijn familie. mijn dochter's hoofdverblijfplaats is toen door de rechter vastgelegd bij vader, in Nederland. wij hebben een omgangsregeling dat ze 3 van de 4 weekends in de maand bij mij in België op bezoek komt. wij wonen nu ongeveer 50 km van elkaar af.
wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 23 nov 2018 20:03

Het probleem dat ik zie, is dat het Nederlands recht hier van toepassing zal zijn, en niet het Belgisch.
Wellicht is deze in grote lijnen wel dezelfde...
Stel de vraag ook eens op rechtenforum.nl .

Ik weet niet hoe streng ze controleren in Spanje hierop, maar in theorie kan uw ex uw dochter niet inschrijven in Spanje zonder toestemming van u (schriftelijk) of een gerechtelijk beval.
Moest dat toch lukken, zult u uw ex voor de rechtbank moeten dagen (in Nederland wellicht), maar als deze volledig verhuisd is, waarom zou hij dan nog komen opdagen, is de vraag.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”