Verdeling vereffening na scheiding

Baltazar
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verdeling vereffening na scheiding

#1 , 24 nov 2018 15:41

In 2013 gescheiden, staat van verdeling-vereffening koopwoning opgemaakt in 2015 met een bindende schatting van een onafhankelijke schatter.
Door een probleem met een bijgevoegde lening met valsheid in geschrifte door mijn ex is de verdeling uitgelopen omdat wij eerst correctioneel moesten voorkomen om een uitspraak te bekomen voor die klacht. Na de uitspraak gaat de tegenpartij eerst in beroep en daarna gaan zij nog eens door een cassatieprocedure, duidelijk om de zaak te rekken.

Nu dat dit alles uitgeklaard is kunnen we terug verder met de verdeling vereffening.
De tegenpartij wil mij uitkopen maar nu blijkt dat de vastgoedprijs van onze woning enorm gestegen is. Een stijging van 18.4% sinds 2013.

Mijn vraag; heb ik daar recht op? En kan dit verrekend worden door de notaris zonder een nieuwe schatting?

Met dank.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding