na een scheiding

rb1504
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

na een scheiding

#1 , 12 dec 2018 21:18

Een half jaar geleden ben ik gescheiden. Een maand na onze scheiding trouwde mijn ex met een Oekraïense die hij via het internet heeft leren kennen. Ik ben er niet zeker van of dat geen schijnhuwelijk is... Vier jaar geleden kochten wij samen een huis. Het huis staat ook op mijn naam. Wij wonen nog altijd onder één dak samen met onze twee kinderen. Ik betaal mijn deel van de lening. Ik wou het huis al tijdens ons scheidingsproces te koop zetten, maar mijn ex weigerde dat te doen. Pas nu zijn we begonnen met de verkoop. Maar nu blijkt dat hij van plan is om binnen een half jaar die vrouw naar België te brengen en dreigt hij ermee om haar naar ons huis mee te brengen als het huis tegen mei nog niet verkocht is geraakt... Wat kan ik doen om dat niet te laten gebeuren? Heeft hij echt het recht om dat te doen? Vroeger verhuizen is geen optie voor mij en mijn kinderen. Alvast bedank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 13 dec 2018 18:02

Jullie zijn samen eigenaar van deze woning en wel in onverdeeldheid. Jullie wonen feitelijk samen en zijn beiden nog samen op dat adres gedomicileerd, al is mijnheer intussen gehuwd met een persoon die momenteel nog in het buitenland gedomicileerd is. Zomaar een nieuwe persoon laten inwonen op jullie woonst kan eigenlijk alleen als u het daar beiden over eens bent.

Anderzijds is mijnheer wel gehuwd met mevrouw en hebben zij samenwoningsplicht. Om te beginnen zou ik zeer kalm aan meneer laten weten dat hij zijn kersverse echtgenote niet zomaar kan inschrijven op jullie adres zonder uw akkoord. Als hij de woning wil inkopen, doet hij u best een fatsoenlijk voorstel. Wenst hij dat niet, dan doen jullie alletwee de nodige moeite om het huis te verkopen. Dat is niet iets wat u alleen moet doen.

Hij moet u evenwel de redelijke tijd ook laten om uw leven te herorganiseren. Met een gezin met kinderen verhuizen is inderdaad niet iets wat je zomaar doet. Er zijn ook belangrijke gevolgen zoals een nieuwe school zoeken etc... Gezien het feit dat hij eerst niet wilde verkopen, zou je kunnen vragen dat u pas het huis kan verlaten (of dat de verkoop pas bekrachtigd kan worden) in de grote schoolvalkantie van de kinderen. Meld hem dat u eventueel ook via de rechtbank deze eis kan vragen in het belang van de kinderen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”