Problemen toekenning co-ouderschap?

anoniempje69
Topic Starter

Problemen toekenning co-ouderschap?

#1 , 09 jun 2009 19:50

Een goeie vriend van me denkt eraan om van z'n vrouw te scheiden. Onderliggende oorzaak hiervan is dat zijn vrouw en hij problemen hebben op sexueel vlak (hij heeft een voorkeur voor SM). Ze zijn hiervoor al te rade geweest bij een psycholoog, maar die heeft hen daar niet bij kunnen helpen. Na het zien van de film 'SM-rechter', vreest hij dat bij een scheiding z'n vrouw dit tegen hem kan uitspelen (er bestaat immers een 'dossier' van) en een 'preutse' rechter hem om deze reden het co-ouderschap zou kunnen ontzeggen.
Volgens mij is die angst compleet uit de lucht gegrepen. Iemand een idee of zij hem wettelijk gezien hieromtrent iets kan maken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mr

#2 , 10 jun 2009 10:58

Hmmmm ... wat denk je van scheiding op basis van onherstelbare ontwrichting?

Jouw vriend heeft een "psychisch" probleem waarbij zelfs een psychiater hem niet kan mee helpen??? Jouw vriend kan misschien aanhalen dat hij door zijn vrouw psychologisch afziet omdat hij niet kan handelen volgens zijn normale doen. Langs de andere kant kan zijn exvrouw ook deze kaart trekken.

Doe je aan SM, bondadge, ... noem maar op ... dat maakt hem nog altijd geen pedofiel EN geen slechte vaderfiguur!

Maar zoals je zelf zegt ... het zal volgens mij afhangen in hoeverre de rechter verder kijkt dan zijn neus lang is.

Ik raad uw vriend aan om bovenstaande gedachte te laten varen EN te scheiden via onderlinge toestemming, zo kan hij met zijn ex een regeling bepalen!

anoniempje69
Topic Starter

#3 , 10 jun 2009 11:46

Even ter aanvulling: ze gingen te rade bij een psycholoog omdat zijn sexuele voorkeur voor problemen zorgen binnen hun relatie, met de bedoeling die problemen aan te pakken, wat dus niets heeft opgeleverd. Het was niet zo dat 'zelfs een psychiater hem niet kan helpen met zijn psychish probleem', het gaat hier immers om een geaardheid. De beste psychiater kan een homo ook niet van zijn 'probleem' afhelpen.

Maargoed, back to the point. EOT zou idd de 'properste' oplossing zijn. Maar hij vreest dat dit niet gaat lukken en het een bittere strijd zou worden.
Het lijkt mij toch ook dat z'n vrouw moet kunnen bewijzen dat hij een slechte vader zou zijn voor z'n kinderen, wat absoluut het geval niet is, en ze m.i. ook niet KAN aantonen? Iemand ervaring of weet van dergelijke gevallen?

Reclame

kolleke

#4 , 25 jul 2009 05:02

Even ter aanvulling: ze gingen te rade bij een psycholoog omdat zijn sexuele voorkeur voor problemen zorgen binnen hun relatie, met de bedoeling die problemen aan te pakken, wat dus niets heeft opgeleverd. Het was niet zo dat 'zelfs een psychiater hem niet kan helpen met zijn psychish probleem', het gaat hier immers om een geaardheid. De beste psychiater kan een homo ook niet van zijn 'probleem' afhelpen.

Maargoed, back to the point. EOT zou idd de 'properste' oplossing zijn. Maar hij vreest dat dit niet gaat lukken en het een bittere strijd zou worden.
Het lijkt mij toch ook dat z'n vrouw moet kunnen bewijzen dat hij een slechte vader zou zijn voor z'n kinderen, wat absoluut het geval niet is, en ze m.i. ook niet KAN aantonen? Iemand ervaring of weet van dergelijke gevallen?
Zijn vrouw zal inderdaad moeten bewijzen dat hij een 'slechte' vader is.
Ik zou aanraden om een deskundig onderzoek aan te vragen, een rechter gaat hier meestal wel op in.
Gelijkaardige situatie hier(nu ja, niet helemaal)
Mijn vriend zijn ex haalde tijdens het deskundig gesprek(met mijn vriend en zijn ex samen) een bundeltje papieren boven van foto's van mij van een netlogprofiel waar ze printscreens van genomen had.
Dit waren ietwat gewaagdere foto's (geen naakt) en ze wou doen uitschijnen dat bij ons alles om sex, trio's, enzovoort draaide.
Dit was het antwoord van de deskundige (vrouw van ongeveer 50 jaar)

Wat er in hun privé gebeurt zijn niemands zaken, al hebben ze elke! avond trio's, dat doet NIET! ter zake en wil al helemaal niet zeggen dat hij een slechte papa zou zijn.
Ze vond het er zwaar over dat mijn vriend zijn ex met privégegevens van naar buiten kwam.

Het zal er natuurlijk wel van afhangen bij welke rechter je terechtkomt, maar een deskundige moet alleen bepalen of een bilocatieregeling mogelijk is, eens je daar een positief advies gekregen hebt moet het al zwaar gaan tegenvallen moest een rechter hiervan afwijken (wat niet wil zeggen dat dit nooit gebeurt)

Ik hoop je hiermee van dienst geweest te zijn.
Kolleke

Terug naar “Echtscheiding”