Zoontje

Timme1980
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Zoontje

#1 , 03 jan 2019 10:22

Geachte,

Ik stel me al reeds geruime tijd de vraag en heb ook overal gezocht naar info maar de info is maar verwarrend.
Ik ben nu reeds meer dan 5 jaar gescheiden na bedrogen te zijn door men ex-vrouw en 1 jaar hertrouwd. Mijn zoontje is nu reeds 8 jaar en is als 2 handen op een buik bij mijn nieuwe vrouw. Dus heb een paar vragen, men zoon staat ten laste van mij maar voor de rest zoals kindergeld krijgt men ex dit is beschreven toen bij de notaris maar ik zorg meer voor hem zelfs in haar week op een woensdag anders moet hij heel de dag in de opvang.
Kan ik dit kindergeld opeisen of kan dit niet.
Andere vraag is kan men vrouw zich laten herkennen als moeder van hem.
.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 03 jan 2019 13:57

U bedoelt "erkennen. Neen, uw zoon heeft een wettelijke moeder, dus uw nieuwe partner dan dat niet zijn. U kan wel een herziening vragen van de verblijfsregeling/financiele regeling mbt uw kind. Als u kan bewijzen dat jullie zoon meer dan 50/50 bij u verblijft, kan u vragen dat dit aangepast wordt naar een andere regeling. Daarbij aansluitend kan u een herziening vragen van de alimentatie en de kinderbijslag laten verdelen in functie van het verblijf.

Timme1980
Topic Starter

#3 , 04 jan 2019 13:51

Btw da het kindergeld voor de kinderen is da weet iedereen nu wel als er geen deftig antwoord uitkomst antwoord dan niet inazuma

Reclame

Timme1980
Topic Starter

#4 , 04 jan 2019 13:54

Bedankt eylis

Timme1980
Topic Starter

#5 , 05 jan 2019 10:50

Ik zou het op het kind zen rekening laten storten

bosprocureur

#6 , 05 jan 2019 12:16

Btw da het kindergeld voor de kinderen is da weet iedereen nu wel als er geen deftig antwoord uitkomst antwoord dan niet inazuma
Waw, hoe vriendelijk zeg. :evil: :evil:

eylis

#7 , 05 jan 2019 12:25

Even ter nuancering: het kindergeld is bedoeld om de kosten te verlichten die de opvoeding van een kind met zich meebrengt. Het is niet meteen de bedoeling het op een rekening te plaatsen en er mee te sparen voor het kind, tenzij u er de plannen mee heeft, het later te gebruiken om zijn studies mee te bekostigen. Maar zo'n plan zou dan de gezamenlijke beslissing van de ouders moeten zijn. Als het kindergeld aan de ene ouder is toegewezen, moet je dat (zeer waarschijnlijk) zien in combinatie met hoeveel u in de biezondere kosten bijdraagt en hoeveel gewone alimentatie betaald wordt. Als u er echt niet tevreden over bent (in combinatie met de actuele verblijfsregeling), vat je dit het best aan voor de familierechtbank voor een herziening van het oorspronkelijke vonnis. Vergeet niet dat een rechter ook nog een andere uitspraak kan doen, dan u verwacht.

Terug naar “Echtscheiding”