Alimentatie

Bietje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Alimentatie

#1 , 10 jan 2019 15:24

Mijn dochter is 20 jaar en volgt deeltijds hoger onderwijs
Zij ontvangt geen kindergeld meer en heeft haar eigen ziekenboekje
Moet ik nog alimentatie betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 10 jan 2019 15:27

Dan veronderstel ik dat ze deeltijds werkt? Dan is ze eigenlijk zelfstandig en voorziet ze in haar eigen onderhoud. Intussen studeert ze ook. U kan haar financieel ondersteunen, maar strikt genomen is het niet verplicht als ze al een eigen inkomen geniet.

Bietje
Topic Starter

#3 , 10 jan 2019 15:33

ook niet als de mama dat eist
Mijn dochter komt sedert 3 jaar niet meer naar mij
Onderling waren we een bedrag overeen gekomen
Alle rekeningen bewijzen dat er nooit een geld tekort was maar nu dreigt ze om via het gerecht een bedrag te vragen met terugwerkende kracht als ik niet verder betaal

Reclame

eylis

#4 , 10 jan 2019 17:58

Als zij haar eigen ziekenboekje heeft, betekent dat dat zij zelfstandig is en niet meer ten laste van de ouder waar ze eventueel wel verblijft. Trek na of ze een eigen inkomen geniet (maar ik denk dus van wel, gezien ze een eigen mutualiteitskaart heeft) en dan kan de moeder niets eisen van u. enkel vragen, dat wel. En dat mag u weigeren of toestaan om te helpen in deze deeltijdse studie.

Bietje
Topic Starter

#5 , 11 jan 2019 10:17

Ok hartelijk bedankt

Terug naar “Echtscheiding”