Help me! uit elkaar gaan, feitelijk samenwonen

D_lulu
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Help me! uit elkaar gaan, feitelijk samenwonen

#1 , 10 jan 2019 20:49

Hey!
Ik zit meet een heel grote dilemma: ik ben samen met mijn partner al 12jaar, intussen hebben wij 3 kindjes. Ons relatie gaat niet meer, constant ruzies door dagelijkse excessieve alcohol gebruik(maar nooit agressief), te weten dat in zijn familie drank normaal is, en zijn moeder weigert mij hulpvraag om hem te helpen. Als ik van huis vertrek , raak ik alles kwijt? Alles staat op zijn naam(hij wou absoluut nooit iets juridisch tussen ons maken, hij heeft ook een grote bedrijf ) en hij begint mij te dreigen dat hij de kracht heeft om zelf mijn kinderen te afnemen, terwijl hij kan zelf geen paar sokken aan de kinderen geven. Ik weet dat sneaky is, maar intussen begon ik foto's of filmpjes van hem te maken om te bewijzen hoe erg zijn probleem eerlijk is, dat hij niet in de staat voor de kinderen te verzorgen.
Waar sta ik dan , juridisch als moeder als ik hem verlaat ?
Het is absoluut geen kans om iets van hem te vragen of ik iets terug te recupereren?

Alvast bedankt, een heel bezorgde mama

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2019 11:21

Als de woning volledig van hem is, heb je inderdaad op weinig recht. Ik neem aan dat de kinderen door hem erkend zijn? De kinderen hebben echter vast en zeker rechten ten op zichte van hem.

Dat hij uw kinderen zomaar kan afnemen, is niet waar. Als jij ergens anders zou gaan wonen en voor de kinderen kan zorgen, kan hij hoogstens co-ouderschap eisen. Als je echter bewijzen hebt dat de vader geregeld dronken is thuis, is de kans bijzonder groot dat de jeugdrechter de kinderen vooral aan u zal toewijzen. Verder kan je perfect alimentatie eisen voor de kinderen van hem. Zeker als hij erg vermogend is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”