Ik ben alimentatiegerechtigde en wens te vernemen hoe het precies zit met de alimentatieplicht van ex voor mijn zoon.
Mijn zoon heeft zijn lager middelbaar Handel volbracht maar was echter niet meer gewenst in de school door problemen en dit in verband met de scheiding.
Hij is dan overgestapt naar een Syntra-school en heeft daar drie jaar verder de richting verkoop gevolgd en met succes beêindigd (getuigschrift).
Echter om een diploma te behalen was hij genoodzaakt om nog een zevende jaar te doen maar met een andere richtingskeuze daar hij de lessen verkoop volbracht had.
Daar het niveau bij Syntra eigenlijk te laag lag voor hem heeft hij uiteindelijk gekozen om de draad van handel terug op te pikken en een diploma secundair handel te behalen via examencommissie.(vanaf juni 2016)
In een gewone school zou hij anders twee jaar moeten zakken daar hij van een lager niveau kwam.
Zijn studie heeft een normaal verloop gekend zonder een jaar te moeten herdoen en heeft zich volledig ingezet.
Uiteindelijk heeft hij zijn diploma van secundair onderwijs behaald in september 2018.
Ik kreeg echter geen kindergeld meer omdat hij voor de examencommissie studeerde.
Mijn vraag is nu, is mijn ex dan niet verplicht om alimentatie te betalen t/m september 2018 daar mijn zoon dan pas zijn diploma heeft behaald en dan nog thuis woont.
Mijn zoon is nu 21 jaar, en heeft sinds kort werk en is alleen gaan wonen. Dan pas stopt de alimentatie volgens mij.
In afwachting van uw antwoord,
alvast bedankt.