huren van expartner

nathalie2805
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huren van expartner

#1 , 01 feb 2019 13:43

Ik ga een huis huren van mijn ex-partner.
Nu heeft hij een bijkomende clausule bijgevoegd bij de huurovereenkomst.
In deze clausule staat: ... betreffende deze bijkomende overeenkomst zijn beide partijen overeengekomen dat de huurder, gezien de familiale verbondenheid en anderzijds expartner alsook moeder van mijn kinderen, een gunstiger huurtarief wordt verleend van 650€ per maand en dit zolang het huurcontract loopt en onder voorwaarden dat er met uitzondering mijn twee kinderen, er zich geen tweede inwoner mag domiciliëren op dit adres.[/'i] Indien dit niet wordt nageleefd zal het gunsttarief vervallen het automatisch het officiële huurbedrag worden gehandhaafd.

Kan hij dit zomaar eisen van mij?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Nathalie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Markje

#2 , 01 feb 2019 13:53

Ik begrijp niet goed waar die man zijn verstand zit, wanneer hij als GUNSTTARIEF € 650 euro vraagt om zijn ex en zijn bloedeigen kinderen onderdak te verschaffen.
Als je dan toch de volle pot moet betalen, zou ik op een ander gaan kijken, want anders ga je constant gecontroleerd worden. Het is enkel mijn mening hoor.

bosprocureur

#3 , 01 feb 2019 13:54

En dat zogenoemde officiële huurbedrag, staat dat er ook bij?

Reclame

LennieK

#4 , 01 feb 2019 14:00

En dat zogenoemde officiële huurbedrag, staat dat er ook bij?
ja, hoeveel is dat dan?

En is de woning dicht bij hem in de buurt, met andere woorden grote kans op dagelijkse controle?

father b

#5 , 01 feb 2019 14:16

Niet huren van een ex, geeft niets dan bijkomende problemen. En zoals al menig maal geopperd op dit forum
is een huurcontract te nemen of te laten door de huurder.

nathalie2805
Topic Starter

#6 , 01 feb 2019 14:23

Het officiële huurbedrag is 850€.
En de woning is gewoon om de hoek.
Bij komt dat over van: je mag dit goedkoper huren maar geen vreemde man in mijn huis?

bosprocureur

#7 , 01 feb 2019 14:28

Het officiële huurbedrag is 850€.
En de woning is gewoon om de hoek.
Bij komt dat over van: je mag dit goedkoper huren maar geen vreemde man in mijn huis?
En dat is dan manifest in tegenspraak met de hier in het forum veel (voor allerlei gedierte) misbruikte UVRM :evil: :evil:

father b

#8 , 01 feb 2019 14:52

Bosprocureur, laag bij de gronds uw verwijzing voor allerlei gedierte. Is dit een beledigingsforum voor enkele zogezegde dominante allesbetweters ? Ik weet het stilaan dat dit geen diervriendelijk forum is. Begrijp zelfs niet dat de forumbeheerder niet ingrijpt. Las hier gisteren dat het ( ik ) op een dierenforum paste, maar nu wordt er zelf naar verwezen. Klein.

father b

#9 , 01 feb 2019 15:15

Nathalie ik zou van uw ex zeker niet huren ( contract reeds getekend ? ).
Voor € 850.00 kunt u met uw 2 kindjes op een aangename wijze elders huren.
Ik heb even nagekeken voor € 850.00 kan men rustig een huis huren voor jullie 3 ( in de steden misschien een hogere huurprijs ). Dan bent u intussen van zijn last af en geniet dan van uw vrijheid met de kindjes, want die zijn ook belangrijk.

Terug naar “Echtscheiding”