babbel tussen rechter en advocaat na zitting

THW
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

babbel tussen rechter en advocaat na zitting

#1 , 31 mar 2019 13:29

Mijn ex en ik en mijn zoon moesten vorige week bij de jeugdrechter zijn (jaarlijks opvolg rendez-vous).
Ik was tijdig aanwezig. (9 u)
Mijn ex en mijn zoon melden zich niet aan bij de zaalwachter; maar ik zie ze per toeval om 10u30 verdoken achter een paal staan ...
Haar advocaat was er nog niet; hij had niemand verwittigd.
Jeugdadvocate was wel aanwezig.
Mijn ex panikeert dat haar advocaat er nog niet is,
als de Jeugdrechter zegt dat we toch naar binnen moeten (ik, mijn ex; zoon +12jaar; jeugdadvocate).
Zitting is gedaan. Ik verlaat de zaal en hoor de jeugdrechter zeggen dat de advocaat van mijn ex gerut nog even mag langskomen om te praten …
(ik heb geen tijd meer om te blijven; zitting was gedaan; nog een werkvergadering in Brussel die namiddag).

Dit weekend hoor ik van mijn zoon (die deze week bij mij verblijft) dat mijn ex en haar advocaat nog 20 minuten met die jeugdrechter gebabbeld hebben.
Zonder de jeugdadvocaat; zonder mij.

Kan dit zomaar ? Mijn zoon heeft een (enorm) probleem met mijn ex. Ze doet aan een 1 persoons vechtscheiding (zij heeft een vechtscheiding met mij; ik niet met haar; alles is al 3 jaar geregeld bij notais). Frustratie die ze niet kwijt kan bij mij uit ze via de kinderen van 9 en 13 jaar ... Haar advocaat is "de vechtscheidingadvocaat" van Limburg ...

Ik heb er dus geen goed gevoel bij ... Eerst laat hij iederee wachten tot hij zin heeft om langs te komen ... daarna gaat hij met eej (jeugd)rechter praten zonder anderen erbij ...

Ik twijel dus zeer sterk aan de neutraliteit van dit gebeuren ...

Kan ik dit aanklagen ? melden ? Bij wie ? (gaat over Leuven).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen

#2 , 31 mar 2019 17:53

Wat was het doel van de zitting? Moet de rechter een beslissing nemen over bepaalde betwistingen?

THW
Topic Starter

#3 , 31 mar 2019 20:56

Mijn ex is er destijds in geslaagd een VOS dossier te openen door onzinnige insinuaties. Ik heb alles weerlegd. Er was een onderzoek naar thuissituatie enz ...
Kinderen geven aan liever bij mij te zijn dan bij hun moeder.

Jeugdrechter legde maatregelen op : 1) bemiddeling voor ouders (die de bemiddelaar stopzette omdat de moeder onmogelijk was);
2) Mijn zoon moest naar Atlas (waar ik hem weghaalde omdat hij daar in contact kwam met kinderen die aan drugd zaten én géén probleem had om naar school te gaan)
3) onderzoek door Cidar

1) werd na 9 maand gestopt omdat er niet te praten valt met mijn ex (cfr bemiddelaar).
2) heb ikzelf gestopt, pure onzin voor mijn zoon die lessen mistte
3) onderzoek toonde aan dat relatie moeder / kinderen niet ok is én relatie vader / kinderen wel ...

Opvolgmeeting bij jeugdrechter ... mensen willen de realiteit niet onder ogen zien ... en die advocaat van tegenpartij (de moeder) spreekt alleen maar slecht.

De jeugdadvocate steunt mijn zoon ook. En is niet akkoord met gedrag vd moeder.

En als iedereen “weg” was komt die advocaat van de moeder even 30 minuten inpraten op die rechter ???

Ik heb er geen vertrouwen meer in ...

Reclame

Franciscus

#4 , 31 mar 2019 23:22

Uw advocaat en jeugdadvocaat in kennis stellen.
Hoe weet u dat allemaal gezien u er niet meer was?
Hoe oud is zoon?

THW
Topic Starter

#5 , 01 apr 2019 07:47

Mijn zoon vertelde dit ... en ik heb geen reden of aanleiding op hem niet te geloven ... mijn zoon hoorde ook een telefoongesprek tussen zijn moeder en een persoon waarin gezegd werd “dat ze hoopten dat de rechter het spelletje goed speelde”. Mijn zoon heeft dit ook zo verteld tegen zijn jeugdadvocate ...

Franciscus

#6 , 03 apr 2019 21:40

U kan altijd en brief schrijven naar de voorzitter van de rechtbank eerste aanleg.

Terug naar “Echtscheiding”